دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1399 - 14:52

گوگل ویژگی آدرس دهی ارتقا یافته را به نقشه خود اضافه می‌کند

گوگل به منظور ارتقا خدمات سرویس نقشه خود و افزایش رضایت کاربران این برنامه، ویژگی‌های جدیدی را به آن اضافه می‌کند.
کد خبر : 492598
گوگل 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گوگل می‌خواهد قابلیتی جدید را به سرویس نقشه خود اضافه کند که با استفاده از آن آدرس‌ها و مسیر رسیدن به مقصد مورد نظر کابران راحت‌تر از گذشته روی نقشه مشخص می‌شود. در گوگل مپ جدید امکان یافتن موقعیت‌های جغرافیایی که خیابان‌های اطراف آن محل نام مشخصی نیز ندارد فراهم شده است.


گوگل خبایان‌ها و محل‌های مختلف روی نقشه جدید خود را با کدهای الفبایی نام‌گذاری می‌کند و مسیرهای گوناگون را علاوه بر نمایش با اسم اصلی آن‌ها به وسیله کد نیز نشان می‌دهد. نسخه آینده Google Map فعلا برای سیستم عامل اندروید عرضه می‌شود ولی احتمالا پس از مدت کوتاهی گوگل مپ هماهنگ با سیستم عامل iOS نیز به بازار می‌آید.



دیگر قابلیت کاربردی نسخه بعدی گوگل مپ تغییر در شیوه به اشتراک گذاری موقعیت‌های جغرافیایی است. در هر لحظه و هر مکان امکان به اشتراک گذاری مکانی که کاربر در آن حضور دارد و یا مکانی دیگر وجود دارد. نرم‌افزار نقشه گوگل تقریبا با تمامی اپلیکیشن‌های تلفن همراه هماهنگ است و کاربران سیستم عامل‌های مختلف قادر به استفاده از آن هستند.


قابلیت اشتراک‌ گذاری جدید گوگل مپ به این نحو است کاربر می‌تواند موقعیت جغرافیایی خاصی را روی نقشه پیدا و انگشت خود را روی آن نگه دارد و در همین زمان نقطه‌ای دیگر را روی نقشه مشخص کرده و آدرس آن را برای کاربر دیگر ارسال کند. هم اکنون سرویس نقشه گوگل پرطرفدارترین اپلیکیشن نقشه در دنیا است و روزانه هزاران نفر از آن استفاده می‌کنند.


گوگل هنوز زمان مشخصی برای عرضه رسمی گوگل مپ جدید اعلام نکرده ولی کارشناسان فناوری معتقدند این شرکت تا چند هفته آینده جدیدترین نسخه Google Map عرضه می‌کند. این شرکت فناوری نرم‌افزار سرویس نقشه خود را به صورت open-source طراحی کرده تا کاربران بتوانند در صورت تمایل به ارتقا این برنامه کمک کنند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته