دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1399 - 10:16

تولید دستکشی که امکان هک شدن رایانه را کنترل می‌کند

شرکت ان‌ای‌سی موفق به تولید دستکشی شده که با دقت بالایی وضعیت سیستم‌های مدولار رایانه را بررسی کرده و هک شدن یا نشدن آن‌ها را اعلام می‌کند.
کد خبر : 491856
دستکش 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اینگجت، شرکت نینتندو دستکش هوشمندی با نام Power Glove را اختراع و کنترل سیستم‌های مدولار رایانه‌ای را با استفاده از آن امکان پذیر کرده است. این دستکش معیارهای مختلفی را بررسی و نتایج آن را به کاربران اعلام می‌کند.


کنترل کردن سیستم‌های مدولار کار تقریبا پیچیده و خطرناکی است زیرا هم نیازمند آشنایی با انواع کلیدها و سوئیچ‌های موجود روی بورد و هم رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از برق‌گرفتگی است. شدت فرکانس امواج ارسالی، تعداد پالس‌هایی که در هر ثانیه تبادل می‌شود و مواردی دیگر از جمله کارهایی هستند که سیستم مدولار انجام می‌دهد.



حالا دستکش Power Glove علاوه بر اینکه هرگونه خرابی و احتمال هک شدن سیستم را به کاربران اعلام می‌کند خطرهای کار کردن با سیستم مدولار را به شدت کاهش داده و تعداد کاربرانی را که برای تعمیر کردن سیستم خود دچار برق گرفتگی می‌شوند کم می‌کند. همچنین این دستکش هوشمند می‌تواند ارتباط بین قسمت‌های مختلف سیستم مدولار را تشخیص داده و سرعت و کیفیت انتقال داده را بیشتر کند.


با وجود اینکه عملکرد این دستکش تا این لحظه بسیار قابل توجه و کاربردی بوده است ولی برخی از منابع نزدیک به نینتندو اعلام کردند احتمالا پروژه تولید Power Glove  متوقف شود. هنوز نینتندو این خبر را تایید یا رد نکرده است. توانایی‌های شگفت‌انگیز این دستکش در درک الگوریتم‌های پیچیده سیستم مدولار قدرت مطلوبی برای هک کردن سیستم به آن داده و تا حد زیادی خطرناک به نظر می‌رسد.


این دستکش به دلیل تجهیز شدن به فناوری یادگیری ماشینی می‌تواند در طول مدت فعالیت توانایی‌ها و مهارت‌‌های خود را افزایش و خدمات بیشتری را به کاربران ارائه دهد.


انتهای پیام/4144/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته