دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران:

توسعه شبکه‌ مخابراتی کشور نیازهای مردم در دوران کرونا را برطرف کرد

مدیرعامل مخابرات ایران گفت: فناوری در زمان شیوع بیماری کرونا به کمک مردم آمد و ارتباطات آن‌ها را با کیفیتی ایده‌آل برقرار کرد.
کد خبر : 490551
مخابرات 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در نشست خبری آنلاین که به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی برگزار شد گفت: با ایجاد شیوع بیماری کرونا مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کرد ولی فناوری‌هلای ارتباطی به کمک مردم آمده و انجام فعالیت‌های روزمره را برای آن‌ها امکان‌پذیر کرد.


وی افزود: نشست‌های آنلاین برای پیگیری فعالیت‌های مخابراتی در مناطق مختلف کشور موجب صرفه‌جویی در هزینه و زمان می‌شود. در واقع این گونه جلسه‌ها موجب می‌شود ماموریت‌های شرکت مخابرات ایران به طور مستمر پیگیری شده و تاثیرگذاری آن‌ها در کل کشور بیش از گذشته حس شود. 


رشد چشمگیر در تعداد مشترکان اینترنت شرکت مخابرات ایران
مدیرعامل شرکت مخابرات با اشاره به رشد ۱۵۵درصدی ترافیک بین‌الملل و صعود ۲۱۰درصدی ترافیک داخلی بیان کرد: در سال 1398 در هر روز شاهد افزایش 110 درصدی مصرف اینترنت در کل کشور بودیم. قطعا در چنین شرایطی بیش از گذشته به توسعه سرمایه انسانی در حوزه‌های مختلف شرکت مخابرات ایران نیاز داریم و در این مسیر تلاش می‌کنیم تا رضایت‌مندی تمام کارکنان شرکت اعم از رسمی، قراردادی و پیمانکاری را بدست آوریم.
صدری عنوان کرد: در سال گذشته موفق شدیم تا درصد بالایی حجم نقدینگی را مدیریت و هزینه‌های توسعه بیشتر حوزه‌های تجاری و فنی را بدون پایین آوردن تعداد و کیفیت پروژه‌های مخابراتی کاهش دهیم.


تامین تجهیزات مخابراتی از تولیدات داخل کشور
وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته 80 درصد از تجهیزات مورد استفاده در پروژه‌های شرکت مخابرات ایران را از تولیدات داخلی تامین می‌کنیم. به همه مدیران مراکز مخابراتی اعلام شده است که اساس تامین تجهیزات را بر محور تولید داخل قرار دهند. در همین راستا تمام نرم‌افزارهای مورد نیاز مراکز مخابراتی از مجموعه‌های داخلی تهیه شده و در اختیار تمامی ادارات قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در خصوص اقدامات این مجموعه در روزهای شیوع بیماری کرونا گفت: همکاری زیادی با ستاد فرمان اجرایی امام(ره) در راه‌اندازی سامانه 4030 داشتیم و خوشبختانه این مرکز موفق شده به خوبی سوال‌های مردم در خصوص بیماری کرونا را پاسخ دهد.


صدری ادامه داد: با تلاش گسترده و قابل تحسین همه اپراتورها و کارکنان شرکت مخابرات ایران موفق شدیم شبکه‌های مخابراتی را در اوج شیوه بیماری کرونا توسعه دهیم و با تقویت زیرساخت‌های موجود نیازهای مردم را برطرف سازیم. توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شبکه‌های مخابراتی موجب شد مردم کمتر نیاز به خروج از منازل خود را داشته باشند و در واقع همه فعالیت‌های روزانه خود را با استفاده از شبکه‌های ارتباطی انجام دهند.
انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب