دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1399 - 12:00
عبور زیست‌بوم دانش‌بنیان از مرزها؛

صادرات تجهیزات مقابله با کرونا «حمایت ویژه» می‌شود

کارگزاران صادراتی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طی جلسه‌ای بر حمایت ویژه این معاونت از صادرات تجهیزات مقابله با کرونا به دیگر کشورها تاکید کردند.
کد خبر : 490496
thum-91f608c333a68d510a3-ventilator_146913.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جلسه کارگزاران صادراتی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با حضور 30 کارگزار و رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری برگزار شد. در این جلسه بر حمایت ویژه این معاونت از صادرات تجهیزات مقابله با کرونا به دیگر کشورها تأکید شد.


در این جلسه، مهدی قلعه‌نوی رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به توجه ویژه سورنا ستاری به صادرات تجهیزات مقابله با کرونا، گفت: معاون علمی و فناوری شخصاً پیگیر توسعه صادرات محصولات و تجهیزات مرتبط با حوزه مقابله با کرونا است.


وی افزود: کرونا فرصت ویژه‌ای برای شرکت‌های ایرانی تولیدکننده تجهیزات موردنیاز برای درمان و مقابله با کرونا است. زیرا در شرایط فعلی کشورهای توسعه یافته به دنبال تأمین نیازهای داخلی خود هستند و این یعنی فرصتی بکر و خوب برای شرکت‌های ایرانی.


قلعه‌نوی معتقد است که ایران راه پیشگیری و مبارزه با کرونا را خوب طی کرده و تقریباً نیازهای داخلی تأمین شده است. الان زمانی است که باید از ظرفیت و پتانسیل شرکت‌ها برای صادرات این محصولات در دنیا بهره ببریم.


وی ادامه داد: کشورهای زیادی هستند که در شرایط سخت شیوع کرونا خریدار محصولات ایرانی باشند پس باید از این فرصت خوب برای توسعه صادرات و پاسخ به برخی ضایعات و ضررهای مالی شرکت‌ها استفاده کنیم.


رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تأکید بر این‌که در حال حاضر 10 کشور به‌صورت قطعی خریدار این محصولات ایرانی هستند، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایتی ویژه از صادرکنندگان این محصولات به دیگر کشورها می‌کند.


وی خطاب به کارگزاران صادراتی، گفت: از شما می‌خواهم در یک تعامل سازنده با هم راه‌ها و نیازهای ارسال و صادرات محصولات مبارزه با بیماری کرونا را به هم و به ما معرفی کنید تا بتوانیم از این فرصت برای توسعه صادرات کشور بهره ببریم.


قلعه‌نوی در ادامه بیان کرد: یک اراده دولتی برای حمایت از صادرات محصولات مبارزه با کرونا در کشور شکل گرفته است که امیدوارم از این فرصت به شکلی درست و به‌جا استفاده کنیم تا زیان‌های مالی که کرونا به کشور وارد کرده است را تا حدودی رفع کنیم.


در ادامه این نشست، نمایندگان کارگزاری‌های صادراتی، مشکلات و نواقص موجود در توسعه صادرات را مطرح کردند و بر شبکه‌سازی خدمات ارائه شده در این حوزه، هم‌افزایی ظرفیت‌ها، توانمندسازی شرکت‌های صادراتی و حمایت از شکل‌گیری یک برند مشترک از محصولات ایرانی در کشورهای هدف تأکید کردند.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته