دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فناوری در مبارزه با کرونا/ 33؛

پنتاگون به دنبال فناوری پوشیدنی تشخیص کرونا/ مؤسسات مختلف با ارتش آمریکا همکاری می‌کنند

ارتش آمریكا با همکاری مؤسسات مختلف به‌دنبال ساخت یک فناوری پوشیدنی است كه ویروس کرونا را تشخیص دهد.
کد خبر : 489585
BB13YlRn.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از پاپیولر مکانیکس، پنتاگون برای سالم نگه‌داشتن کارکنان و واحدهای خود، می‌خواهد یك دستگاه الکترونیکی پوشیدنی را طراحی و تولید کند که به فرد استفاده‌کننده درصورت آلوده بودن به ویروس کرونا، هشدار دهد. این دستگاه علائم حیاتی یک شخص را رصد کرده و نیز علائم کرونا را بررسی می‌کند.


این پروژه طی همکاری سازمان‌ها مختلف، صنعت و دانشگاه برای تسهیل فعالیت‌های تحقیق و توسعه، با فرماندهی تحقیقات و توسعه پزشکی ارتش (USAMRDC) و سایر آژانس‌های علوم زیست پزشکی وزارت دفاع آمریکا، انجام می‌شود.


مأموریت این کنسرسیوم محافظت، درمان و بهینه‌سازی سلامت و عملکرد کارکنان ارتش آمریكا باشد. دستگاه موردنظر در صورت تشخیص علائم کرونا، علاوه بر فرد به فرماندهان وی نیز هشدار می‌فرستد، درنتیجه این افراد به‌راحتی از بقیه جدا شده و از گسترش کرونا جلوگیری می‌شود.


این کنسرسیوم به‌تازگی درخواستی را برای ساخت این دستگاه پوشیدنی به صنایع ارائه داده است. این درخواست در‌واقع یک اعلامیه جهانی است که ارتش برای دستیابی به یک فناوری یا توانایی جدید از صنایع می‌خواهد پیشنهادهایی را ارائه کنند. برای این پروژه قرار است به بهترین ایده 25 میلیون دلار کمک مالی کند تا آن را توسعه دهد.


در این درخواست آمده است: برای تشخیص و جداسازی افراد مبتلابه COVID-19 نیاز جدی و فوری به توسعه یک فناوری پوشیدنی است که علائم کرونا را سریع و دقیق تشخیص دهد. دستگاه باید به‌اندازه کافی راحت باشد که فرد بتواند مانند یک دستبند، به‌طور مداوم آن را بپوشد.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته