دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1399 - 15:00

داده‌های اطلاعات رانندگی خودکار اشتراک‌گذاری می‌شوند

یکی از شرکت‌های بزرگ خودرو سازی برای کمک به توسعه فناوری‌های خودروهای خودران تصمیم گرفته است تجربه خود در این صنعت را با دیگر شرکت‌ها به اشتراک بگذارد.
کد خبر : 487965
تو 2.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شرکت خودروسازی فورد برای حمایت از صنعت اتومبیل‌های خودران و کمک به افزایش اطلاعات دانشجویان مشغول تحصیل در این حوزه حجم عظیمی از داده‌های خود در مورد فناوری‌های مرتبط یا اتومبیل‌های هوشمند را منتشر کرد.


خودروهای خودران برای حرکت ایمن در مسیرهای مختلف از فناوری‌های گوناگونی مانند حسگرهای پیشرفته، لیدار(Lidar)، سیستم تشخیص فاصله و مواردی دیگر استفاده می‌کنند. برای طراحی و تولید هرکدام از قسمت‌های اتومبیل‌های خودران تحقیقات گسترده‌ای صورت گرفته و نتایج آن‌ها در کیفیت عملکرد این خودروها به خوبی قابل مشاهده است.


در میان شرکت‌هایی که در زمینه تولید خودروهای خودران فعالیت می‌کنند برخی از آن‌‌ها توانایی و تجربه بیشتری در این حوزه دارند و موفق شدند محصولات قابل توجهی را به بازار مصرف عرضه کنند. یکی از این شرکت‌ها صنایع خودرویی فورد است. حال فورد تصمیم گرفته با به اشتراک‌گذاری دانش اطلاعاتی خود در مورد خودروهای خودران از دانشجویان و افراد خلاق در این حوزه حمایت کند.



یکی از مدیران ارشد فورد گفت: برای توسعه صنعت خودروهای هوشمند هیچ راهی بهتر از اتکا به دانشجویان و نخبگان وجود ندارد. جامعه دانشگاهی می‌تواند الگوریتم‌های جدیدی را برای خودروهای خودران تعریف کرده و نحوه کنترل این وسایل نقیله را بسیار راحت‌تر از گذشته کند. فورد قصد دارد از نتایج تحقیقات جدید دانشمندان برای ارتقا سیستم موقعیت‌یابی جغرافیایی(GPS) و فناوری دید سه بعدی برای رانندگان استفاده کند.


تعدادی دیگر از شرکت‌های خودروسازی اطلاعات اتومبیل‌های خودران خود را با جوامع دانشگاهی به اشتراک گذاشته‌اند ولی حجم داده‌های آن‌ها به اندازه منابع در اختیار شرکت فورد نیست. هم‌اکنون اتومبیل‌های خودران به توانایی‌هایی مجهز شده‌اند که با دقت تمامی اطلاعات مرتبط با مسیر مانند تونل‌ها، فرودگاه‌ها، مسیرهای ویژه قطار و ... را بررسی کرده و گزارش‌های آب و هوا را در بازه‌های زمانی کوتاه مدت به رانندگان ارائه می‌دهد.


یکی از مسائلی که موسسه‌های تحقیقاتی در حال بررسی آن هستند چگونگی برقرار ارتباط پایدار بین خودروهای خودران است. فناوری نسل پنجم اینترنت(5G) برای برقراری ارتباط بین دستگاه‌های مختلف توانایی شگفت‌انگیزی دارد و می‌توان از ظرفیت‌های موجود در این شبکه برای اتصال تعداد نامحدودی خودروی خودران به هم استفاده کرد.


فورد اعلام کرده است تا سال 2021 بخشی از نسل جدید خودروهای هوشمند این شرکت را به بازار عرضه می‌کند. کارشناسان فناوری معتقدند خودروهای خودران فورد تا سال 2022 در شهرهای زیادی از جهان حرکت کرده و سرنشینان خود را به مقاصد مورد نظرشان انتقال می‌دهد.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته