دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پهپادی که علائم کرونا را شناسایی می‌کند

یک شرکت کانادایی با همکاری یک اداره پلیس آمریکا، پهپادی را توسعه داده‌اند که می‌تواند علائم ویروس کرونا را تشخیص دهد.
کد خبر : 485390
51bd4b9d-cd98-437f-8d06-d6183889e643.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از درن لایف، اداره پلیس وستپورت در ایالت کنتیکت آمریکا، در حال آزمایش پهپادی است که می‌تواند فاصله‌گذاری اجتماعی را ارزیابی کرده و علائم ویروس کرونا را از بالا تشخیص دهد.


این اداره پلیس اخیراً با شرکت ساخت پهپاد کانادایی Draganfly برای استقرار پهپادهای مجهز به سنسور که می‌تواند درجه حرارت بدن، ضربان قلب و تنفس را نشان داده و همچنین عطسه و سرفه افراد را در اجتماع تشخیص دهد، وارد همکاری شده است.



این پهپادهای مجهز می‌توانند ازفاصله 190 پایی علائم کرونا را بادقت تشخیص دهند، همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی را برای اقدامات ایمنی عمومی ارزیابی كنند.


ایالت کنتیکت یکی از بالاترین میزان آلودگی ویروس کرونا را گزارش کرده است.


مدیرعامل شرکت Draganfly گفت: ویروس کرونا مرز جدیدی برای هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته (پهپادها) گشوده است که با توجه به شرایط کنونی این فناوری می‌تواند برای نجات جان افراد بسیار مفید باشد.


یکی از مقامات اداره پلیس وستپورت نیز گفت: ما به دنبال راه‌های مؤثری برای کاهش گسترش ویروس COVID-19 و حفظ امنیت جامعه هستیم. وی گفت: این فناوری ایمنی پلیس و مردم ما را تقویت می‌کند. همچنین مفهوم استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای دستیابی به دوردست‌ترین مناطق با کم‌ترین نیروی انسانی موردنیاز، یک فناوری پیشرفته محسوب می‌شود .


این پهپادها به پلیس كمك می‌كنند تا داده‌های مفیدی را برای تصمیم‌گیری در موقعيت‌های خاص به دست آورد.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب