دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1399 - 09:58
در چین انجام می‌شود؛

ساخت اولین فرودگاه جهان برای پهپادها

یک شرکت چینی اعلام کرد اولین فرودگاه جهان برای وسایل نقلیه پروازی خودران را می‌سازد.
کد خبر : 485353
image.png

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نکست وب، یک شرکت سازنده پهپاد در چین اعلام کرد که در حال ساخت فرودگاهی مخصوص پهپادها است. 


این پروژه ایده شرکت Ehang است، که قصد دارد پایانه‌ای را در شهر هژو واقع در جنوب چین بسازد. این شهر به‌نوعی محور گردشگری نیز محسوب می‌شود.


Ehang قصد دارد تا پایان سال 2020 این فرودگاه را راه‌اندازی کند و از 20 فروند پهپاد دو‌نفره خود برای گشت و گذار هوایی در سطح شهر استفاده کند.


این شرکت می‌گوید ترمینال در سه طبقه به مساحت 2500 متر مربع ساخته می‌شود. در پشت بام چهار سکوی فرود برای پهپادها ایجاد خواهد شد. در داخل ساختمان نیز یک سالن پذیرایی، یک سالن انتظار مسافر و یک منطقه برای عزیمت و ورود به آنجا، درنظر گرفته شده است.


هدف از این پروژه استفاده از پتانسیل‌های گردشگری شهر هژو است، شهری که به میراث تاریخی و زیبایی‌های طبیعی مشهور است و بازدید‌کنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کند.


این شرکت اخيراً نخستين پرواز آزمايشی تاكسی‌های هوایی خود را انجام داد و مجوز لازم براي پهپادهای دو نفره خود را در نروژ اخذ کرد. اما تمرکز این شرکت کاملاً روی کشور اصلی خود یعنی چین خواهد بود.


با توجه به اینکه سراسر دنیا تحت تاثیر ویروس کرونا قرار دارد بعید است این پروژه بازدید‌کنندگان را از خارج کشور جلب کند، اما این طرح بلندپروازانه می‌تواند در آینده این شهر را به یک مقصد وسوسه‌انگیز برای گردشگران تبدیل کند.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

برچسب ها: پهپاد چین
ارسال نظر
هلدینگ شایسته