دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ارتباط میان ژن انسان و شدت کرونا کشف شد

دانشمندان موفق به شناسایی ژن‌هایی در انسان شدند که شدت بروز علائم ویروس کرونا را مشخص می‌کند.
کد خبر : 484665
Untitled-design-3-2-1000x563.png

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از لدرز، کشورهای بسیاری درگیر ویروس کرونا هستند و هر روز آمار جدیدی از تعداد مبتلایان به این ویروس گزارش می‌شود. با این حال امکان ندارد آمار دقیقی از افرادی که در معرض ویروس کووید-19 قرار گرفته‌اند، به دست آورد.


بسیاری از افراد علائم بیماری را نشان می‌دهند و نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند اما این عفونت در بدن برخی از افراد با کمترین علائم بروز می‌کند.


دانشمندان و پزشکان در سراسر جهان به شدت مشغول کار هستند تا اطلاعات بیشتری در خصوص ویروس کووید-19 و درک بهتری از تعامل این ویروس در بدن انسان به دست آورند. یکی از بزرگ‌ترین سوالاتی که در این مطرح می‌شود این است که چرا کرونا در برخی از افراد شدیدتر از دیگران بروز می‌کند.


نتایج یک مطالعه میکروبیولوژی جدید نشان می‌دهد که تغییرات ژنتیکی در سیستم ایمنی نقش مهمی در شدت بروز ویروس کرونا در افراد ایفا می‌کند.


براساس یافته‌های جدید، سیستم ایمنی برخی از افراد توانایی کمتری در تشخیص عفونت دارد. عدم توانایی سیستم ایمنی در تشخیص ویروس کرونا باعث می‌شود علائم بیماری در فرد شدیدتر بروز کند.


دانشمندان با بررسی ژن‌های سیستم ایمنی یا آنتی‌ژن‌های لکوسیتی متوجه شدند که ژن‌ها نقش بسیار مهمی در توانایی تشخیص عفونت سیستم ایمنی بدن دارد. به گفته گروه تحقیقاتی، اشکال این آنتی‌ژن‌ها در هر فرد متفاوت است و به همین دلیل علائم بیماری در هر فرد به طور متفاوتی بروز پیدا می‌کند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته