دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 فروردين 1399 - 18:29
سپهوند در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

بلاتکلیفی تکنسین‌های سلامت دهان و دندان پس از ۲ سال!/ مسئولان وزارت بهداشت فارغ‌التحصیلان را جای فرزندان خود بگذارند

نماینده فارغ التحصیلان رشته تکنسین سلامت دهان و دندان گفت: مسئولان وزارت بهداشت، دانش‌آموختگان این رشته را برای یک لحظه که شده جای فرزندان خود بگذارند و ببینند آیا می‌توانند افسردگی و فشار روانی این عزیزان را تحمل کنند؟
کد خبر : 480219
636987109449342869_lg.jpg

اشکان سپهوند در گفتگو با خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به بلاتکلیفی فارغ‌التحصیلان رشته تکنسین سلامت دهان و دندان اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم که پس از گذشت بیش از ۲ سال از فارغ التحصیلی تکنسین‌های سلامت دهان و دندان، هنوز این دانش‌آموختگان در بلاتکلیفی تمام به سر می‌برند.
وی افزود: آیا وقت آن نرسیده است که مسئولان در خصوص این مسئله فکر و یا تصمیمی بگیرند؟ مسئولان وزارت بهداشت، جوانان تازه‌نفس و دانش‌آموخته‌ای را که با هزار امید و آرزو وارد رشته تکنسین سلامت دهان و دندان شده‌اند را برای یک لحظه که شده جای فرزندان خود بگذارند و ببینند آیا می‌توانند افسردگی و فشار روانی این عزیزان را تحمل کنند؟
نماینده فارغ التحصیلان رشته تکنسین سلامت دهان و دندان با بیان اینکه صبر انسان حدی دارد، گفت: بنده به‌عنوان نماینده کشوری این دانش‌آموختگان دیگر توان پاسخگویی به حجم بالای تماس‌ها و پیام‌های همکارانم را ندارم؛ جالب است بدانید زمانی که یک نفر از این همکاران برای آگاهی از آخرین اقدامات وزارتخانه برای جذب و تعیین تکلیف فارغ‌التحصیلان تکنسین سلامت دهان و دندان به مسئولان وزارت بهداشت و متولیان دهان و دندان این وزارتخانه زنگ می‌زند و یا مراجعه می‌کند، جواب آن مسئولان این است که به نماینده خود که اشکان سپهوند است زنگ بزنید و از او پیگیری کنید!
سپهوند خاطرنشان کرد: اخیرا قبل از شیوع بیماری کرونا در کشور، وزیر بهداشت در گفتگویی با خبرنگار برنامه نسخه تلویزیون گفت که مشکل تکنسین‌ها حل شده و به‌زودی آنان را جذب می‌کنیم، البته این تنها مصاحبه وزیر در این باره نیست، بلکه بارها در طول یک‌سال گذشته با وعده اینکه به‌زودی و در هفته‌های آتی تکنسین‌های سلامت دهان را جذب می‌کنیم، به همکاران بنده امید واهی داده‌ است.
وی تصریح کرد: جهانپور سخنگو، همتی معاون حقوقی،‌ تقوی‌نژاد معاون توسعه و رئیسی و صمدزاده مسئولان دیگر وزارت بهداشت مدام وعده به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان تکنسین سلامت دهان و دندان را می‌دهند و این داستان ادامه دارد! دیگر توان تحمل ما به سرآمده است. به یک‌باره بگویید شمارا جذب نمی‌کنیم تا همکاران من به فکر زندگیشان باشند.
نماینده فارغ التحصیلان رشته تکنسین سلامت دهان و دندان بیان کرد: در مراکز جامع خدمات سلامتِ مناطق محروم که یک مادر باردار، یک کودک و یا شخصی که هیچ اطلاعاتی در رابطه با بهداشت دهان و دندان ندارد، حضور یک تکنسین سلامت دهان که بتواند به مراجعه‌کنندگان بهداشت دهان و دندان را به‌درستی آموزش بدهد، دندان‌ها را با صبر و تحمل جرمگیری کند، برای دندان‌های یک کودک که در شرف پوسیده شدن قرار دارد فیشور سیلنت انجام دهد، به مدارس این مناطق برود و برای دانش آموزان وارنیش فلوراید انجام دهد، به شدت احساس می‌شود.
سپهوند تاکید کرد: غالب دندانپزشکان چنین کارهایی را که گفتم، برای مردم محروم و مظلوم انجام نمی‌دهند؛ مسئولان مربوطه چرا چشم‌هایشان را باز نمی‌کنند که ببینند بیشتر به چه نیرویی در مراکز نیاز دارند؟ آیا دندانپزشکان وارنیش می‌کنند، آموزش بهداشت می‌دهند و جرمگیری می‌کنند؟ معلوم است که جواب این سوالات منفی است؛ با وجود خطرناک بودن این بیماری کرونا و خطر مرگ برای دوستان عزیزم ولی صبر همکارانم به حدی کم شده که به بنده می‌گویند می‌خواهیم تجمعی هزار نفری را در مقابل درب وزارت بهداشت برگزار کنیم و دیگر جانمان برای ما اهمیتی ندارد چراکه دیگر از بلاتکلیفی جانمان به لبمان رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: نه جایگاه شغلی ویژه، نه ردیف شغلی و استخدامی، نه اجرای تعهد، نه ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و هزار نه دیگر نتیجه تربیت نیروهای حد واسط دندانپزشکی است‌. حداقل شرایطی فراهم کنید تا همکارانم بتوانند ادامه تحصیل بدهند تا درس خواندن موجب شود مقداری از فشار روانی ایجاد شده برای آنان کم شود؛ ما منتظر تصمیم نهایی وزارت بهداشت برای تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر تکنسین‌های سلامت دهان خواهیم بود و امیدواریم بلاتکلیفی ۲ ساله به‌زودی تعیین تکلیف شود.
انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته