دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 اسفند 1398 - 12:15

تصور کنید تا بهتر یاد بگیرید

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که تصور یک کار می‌تواند یادگیری آن را راحت‌تر کند.
کد خبر : 477446
PBL-1440x884.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از فیوچریتی، تصور یک عمل لحظاتی قبل از انجامش می‌تواند بر یادگیری اثر مثبت بگذارد. یافته‌های تحقیقات دانشمندان دانشگاه استنفورد حاکی از آن است که هر چه زمان بیشتری به تصور کردن یک عمل اختصاص یابد، یادگیری فرد بیشتر بهبود می‌یابد.


ورزشکاران حرفه‌ای می‌دانند که تصور کسب امتیاز عامل حیاتی در تکمیل آن عمل است.گروه تحقیقاتی با بررسی مسیرهای عصبی روند یادگیری به این نتیجه رسیده‌اند که تمرین ذهنی می‌تواند عملکرد فرد در انجام کاری را بهبود ببخشد. این مطالعه روی نحوه یادگیری مغز در حرکت دادن بدن متمرکز است.


به نظر می‌رسد که روند یادگیری در مغز به صورت عمیقی به آنچه قبل از انجام حرکت اتفاق می‌افتد، وابسته است. به همین دلیل تصور یک حرکت قبل از انجام آن به شکل فیزیکی به یادگیری فرد کمک می‌کند. براساس نظریه‌های قبلی در خصوص یادگیری، تمرین یا تکرار یک عمل بهترین راه برای یادگرفتن آن است اما یافته‌های جدید نشان می‌دهد که آمادگی ذهنی روش بهتری در یادگیری است. تصور کردن یک عمل قبل از انجام آن بخشی بزرگی از آمادگی ذهنی فرد برای انجام کار است و روند یادگیری مغز را نیز بهبود می‌بخشد.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: مغز یادگیری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته