دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
براساس یافته‌های جدید؛

دوره کمون ویروس کرونا 5 روز است

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که دوره کمون ویروس کرونای جدید به طور متوسط پنج روز است.
کد خبر : 477150
download.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نیواطلس، یافته‌های جدید دانشمندان از دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ حاکی از آن است که دوره کمون ویروس کووید-19 به طور متوسط 5.1 روز است.


 درک درست از دوره کمون یک بیماری عنصر اصلی در کنترل شیوع آن است. دوره کمون به دوره زمانی میان قرار گرفتن فرد در معرض ارگانیسم پاتوژنی برای نخستین بار و بروز علائم در میزبان گفته می‌شود. مدت زمان دوره کمون بسته به نوع بیماری متفاوت است. برای مثال دوره کمون آنفولانزا بین یک تا سه روز و سرخک بین  تا 12 روز است. نتایج بررسی‌های روی 181 فرد مبتلا به ویروس کووید-19 نشان می‌دهد که دوره کمون این بیماری 5.1 روز است.


براساس یافته‌های جدید، علائم ویروس کرونای جدید در 97.5 درصد از افراد مبتلا به این بیماری طی 11.5 روز پدیدار می‌شود. البته به یاد داشته باشید که اگر بعد از گذشت پنج روز، علائمی از بیماری در فرد ظاهر نشود به معنای سلامت وی نیست. به گفته گروه تحقیقاتی، بهترین روش برای کنترل شیوع این بیماری قرنطینه دو هفته‌ای فرد مشکوک است.


نتایج این مطالعه حاکی از آن است که ظهور علائم بیماری در برخی از افراد بیش از 14 روز طول می‌کشد. پیش‌بینی می‌شود ظهور علائم بیماری در 101 مورد از 10 هزار نفر بیش از 14 روز طول بکشد.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته