دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1398 - 23:09
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

دیپلماسی ویروسی عامل سکوت در برابر کشتار مسلمانان مظلوم هندوستان

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی گفت: سکوت سنگین مجامع جهانی در برابر ظلم علیه مسلمانان هند دردآور است.
کد خبر : 476097
بسیجی 1.jpeg

علی حصاری در گفتگو با خبرنگار تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،  با اشاره به سکوت رسانه‌ای سازمان‌ها و دولت‌های مدعی حقوق بشر در برابر شرایط فاجعه‌بار مسلمانان کشور هند اظهار کرد: نباید نقش صهیونیست‌ها و عوامل کشور انگلیس در ایجاد آشوب بر علیه مسلمانان هندوستان را نادیده گرفت.


وی افزود: در روزهایی که ویروسی به نام کرونا روابط اجتماعی مردم ده‌های کشور را مختل کرده است و در ایران هم دستگاه‌های دولتی به ظاهر درگیر این مسئله‌اند که این درگیری هم با نامه‌های وزیر بهداشت زیر سوال رفته است. در چنین حالتی جهان درگیر مسائل مهمی است. ما از این مسئله‌ی واقعا مهم کمی دور شده‌ایم. خبر کشتار مسلمانان هند  مانند سایر اتفاقات مهم در بمباران اخبار کرونایی خفه شده است.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی بیان کرد: این حرکات ضد اسلامی یا فرقه‌ای پیشینه تاریخی در هند(کشمیر) دارد ولی امروز ترس نارندرا مودیِ نخست وزیر هند از رشد ۴/۴ درصدی جمعیت نسبی مسلمانان هند در هفتاد سال گذشته باعث بیشتر شدن ترس او و  ایجاد آشوب‌ها در شمال شرق دهلی نو شده است.  ارتباط نزدیک مودی با انگلیس، آمریکا و صهیونیست‌ها عامل بسیار مهمی در ایجاد آشوب‌های کنونی است و قطعا بر ادامه جنایت علیه مسلمانان در این کشور بی تأثیر نیست.


حصاری ادامه داد: این وحشیگری‌ها از سمت هندوهای افراطی قطعا سازماندهی شده از سوی دولت‌های خارجی حمایت می‌شود. ولی در این بین سکوت سنگین مجامع جهانی، دولت‌ها و نبود برخورد عملیاتی از سوی  مدعیان پوشالی حقوق بشر  برابر این ظلم علیه مسلمانان هند موضوعی دردآور است. ولی در این میان خواب دستگاه دیپلماسی کشورمان بعنوان مرکز جنبش های اسلامی در دنیا مورد تایید آزادی خواهان مسلمان واقع نمی‌شود.


وی خاطرنشان کرد: این سکوت‌های پی در پی در قضایای مختلف جهان اسلام چه در ظلم علیه مسلمانان نیجریه و شیخ زکزاکی و چه در قضایای ترکیه و سوریه و... و چه در مسئله مسلمانان هند، باعث محوریت‌زدایی از ایران بعنوان محور جنبش بیداری اسلامی می‌شود. زمانی که نه تنها مسلمانان بلکه تمام مظلومان دنیا ایران را پناهی امن برای خود می‌دانند این سکوت باعث سرشکستگی محور آزادی از سمت جریان استکبار و استبداد و کفر می‌شود.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی عنوان کرد: با شهادت حاج قاسم جای خالی سرپناه برای مظلومان منطقه بیشتر احساس می‌شود. ولی سوال اینجا است که آیا این ضعف مشهود در دستگاه دیپلماسی کشور در رابطه با مسائل بین الملل با وجود نص صریح اصل  ۱۵۴ قانون اساسی و منویات مقام معظم رهبری، خیانت بزرگ به تمدن اسلامی نیست؟! این دستگاه خیلی وقت است دچار ویروس شده، ویروس کرونا نه ویروس بی‌تفاوتی در مقابل ظلم. چنین ویروس‌هایی را فقط جنبش دانشجویی عدالت‌خواه می‌تواند از تن این دستگاه دیپلماسی کشور بیرون براند. نباید جنبش دانشجویی بخوابد باید در برابر این ظلم فاحش ایستاد تا در کل دنیا جرئت جسارت به اسلام و مسلمانان رو پیدا نکنند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته