دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی:

70 درصد الگوی رفتاری دانشجویان متاثر از استادان است

معاون پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آمارها نشان می‌دهد میزان 70 درصد الگوی رفتاری دانشجویان استادان دانشگاه هستند و تنها 30 درصد موارد دیگر در جامعه شامل می‌شود.
کد خبر : 47521

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حسنعلی احمدی در کارگاه پژوهش‌ها و امتیازات فرهنگی استان هرمزگان که با حضور دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی این استان و جمعی از اعضای هیات علمی این دانشگاه برگزار شد با توجه به نقش بی‌بدیل استادان در ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی در دانشگاه گفت: استادان در تبیین و ترویج فرهنگ اسلامی و در راستای تاثیرپذیری دانشجویان بیشترین سهم را دارند.


وی ادامه داد: استادان باید با انجام فعالیت‌های پژوهشی در عرصه فرهنگی و اجتماعی و بر اساس برنامه راهبردی دانشگاه و مشارکت دادن دانشجویان در این عرصه بتوانند انقلاب فرهنگی در دانشگاه ایجاد کنند.


این مسئول دانش و ایمان‌افزایی را از وظایف خطیر استادان دانشگاه یاد کرد و افزود: تعلیم و تربیت نسل آینده کشور کار بسیار سنگین و خطیری است که بردوش استادان دانشگاه قرار دارد و لازم است تا این قشر تاثیرگذار با تقویت بنیه علمی و فرهنگی خود با فعالیت‌های پژوهشی و تحقیق و مطالعات مثمر ثمر واقع شود.


احمدی: مطالعات و تحقیقات باید در زمینه‌های دین و اخلاق، قرآن و عترت، انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام، مشاوره فرهنگی و اجتماعی، ادب و هنر و کانون‌ها و نشریات فرهنگی صورت گیرد

معاون پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه با انجام کارهای فرهنگی باید تهدید‌ها به فرصت تبدیل شود، گفت: انجام پژوهش در مسایل دینی و اخلاقی و پژوهش محور کردن فعالیت‌های فرهنگی باید به گونه‌ای عمل شود تا تهدید‌ها، آسیب‌ها و تهاجم فرهنگی از سوی دشمن به فرصتی مناسب برای رشد و توسعه کشور تبدیل شود.


وی با بیان اینکه محور‌های موضوعی پژوهش باید بر اساس چارچوب تعیین شده قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مطالعات و تحقیقات باید در زمینه‌های دین و اخلاق، قرآن و عترت، انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام، مشاوره فرهنگی و اجتماعی، ادب و هنر و کانون‌ها و نشریات فرهنگی صورت گیرد.


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در ابتدای این کارگاه با گرامیداشت ۱۳ آبان سالروز مبازه با استکبار جهانی، هدف از برگزاری این کارگاه را مشارکت حداکثری استادان در فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه دانست و گفت: با توجه به رویکرد جدید و اهتمام مدیریت و معاونت فرهنگی دانشگاه در عرصه فرهنگی و اختصاص ۴ درصد از درآمد دانشگاه به این امر، لازم است تا با هم‌افزایی و هم‌اندیشی در این زمینه عملکرد چشمگیری صورت گیرد.



مهدی باقری افزود: یکی از مولفه‌های ارتقاء اعضای هیات علمی مشارکت در انجام فعالیت‌های فرهنگی است و این بیانگر این است که استادان باید مسایل دینی و اخلاقی سر لوحه کار خود قرار دهند و با تحقیق و مطالعه در این زمینه تجربیات خود را به دانشجویان انتقال دهند.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نیز در این کارگاه گفت: تشریح چگونگی اخذ امتیازات فرهنگی از جمله مواردی است که اکثریت استادان نسبت به این موضوع سوالاتی مطرح می‌کردند که این کارگاه توانست به خوبی پاسخگو شود.


داوود افخمی تبا افزود: مشارکت استادان و ارایه نکته نظرهای سازنده در راستای تقویت کانون‌ها و نشریات دانشجویی به ما کمک می‌کند تا با گسترش دامنه فعالیت‌های فرهنگی در واحد، دانشجویان را وارد عرصه فرهنگی و دینی کنیم و افتخارآفرینی جوانان دراین زمینه شاهد باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته