دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1398 - 10:05

تعداد مبتلایان به ویروس کرونای جدید در کشورهای مختلف جهان پنهان است

نتایج یک گزارش جدید نشان می‌دهد که دو سوم از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان شناسایی نشده‌اند.
کد خبر : 473900
download.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نیواطلس، براساس گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی تقریباً دو سوم از افراد مبتلا به ویروس کرونای جدید یا کووید-19 در جهان شناسایی نشده‌اند. یافته‌های جدید تیم تحقیقاتی کالج سلطنتی لندن حاکی از آن است که شیوع ویروس کرونا در جهان به طور قابل توجهی بیشتر از موارد تأیید شده است.


تعداد مبتلایان به ویروس کرونای جدید در کشورهای مختلف جهان، اهمیت نظارت و تشخیص بیماری در شرایط اپیدمی بیماری‌های خاص را نشان می‌دهد.از 23 فوریه 2020 حدود 78 هزار مورد ابتلا به ویروس کووید-19 در سراسر جهان تأیید شده که بیشتر آنها در چین متمرکز بوده است. در اکثر موارد علائم بالینی در مبتلایان به ویروس کرونای جدید خفیف بوده است.


علائم جدی و شبیه به ذات‌الریه تنها در بخش کوچکی از مبتلایان به ویروس کووید-19 دیده شد. بدین ترتیب دانشمندان به این نتیجه رسیدند که شیوع ویروس کرونای جدید در جهان گسترده‌تر از تعداد مبتلایان تأیید شده به این ویروس است. باوجود این که شمار مبتلایان به ویروس کووید-19 خارج از چین کمتر بوده اما سازمان بهداشت جهانی نگران مواردی است که بدون ارتباط با فرد مبتلا به ویروس کرونای جدید یا تاریخچه سفر به چین به این بیماری مبتلا شده‌اند.


کمتر از 2 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونای جدید در خارج از چین گزارش شده با این حال سازمان بهداشت جهانی این بیماری را همه‌گیر اعلام نکرده است. گزارش جدید نشان می‌دهد که شیوع ویروس کرونای جدید در جهان گسترده‌تر از آن چیزی است که گمان می‌شود.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: اپیدمی کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته