دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1398 - 13:00

صبحانه بخورید تا لاغر شوید

نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که مصرف صبحانه کامل، سوزاندن کالری را افزایش می‌دهد.
کد خبر : 473737
english_breakfast_main_uns-1280x720.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  از اسلش گیر، یافته‌های جدید نشان می‌دهد نخوردن صبحانه تلاش فرد برای کاهش وزن را از بین می‌برد. نتایج مطالعات در خصوص خوردن صبحانه و تأثیر آن بر چاقی و مزایای سوخت‌وساز حاکی از آن است که مصرف صبحانه کامل نه تنها باعث افزایش سوزاندن کالری می‌شود بلکه تأثیر کمتری بر سطح قند خون و انسولین فرد در مقایسه با مصرف وعده غذایی کامل در زمان شام دارد.


مزیت اصلی مصرف صبحانه کامل در فرایندی به نام «ترموژنز ناشی از رژیم غذایی» نهفته است. میزان انرژی یا کالری مورد نیاز بدن در زمان هضم غذا و حرکت مواد معدنی در سیستم گوارشی ترموژنز ناشی از رژیم غذایی نام دارد. میزان ترموژنز ناشی از رژیم غذایی در هر وعده غذایی ثابت نیست.


حال نتایج یک مطالعه جدید حاکی از آن است که خوردن صبحانه کامل سوزاندن کالری در بدن فرد را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. براساس یافته‌های جدید، وعده غذایی صبحانه، صرف‌نظر از میزان کالری آن، دو برابر بیشتر از وعده غذایی شام ترموژنز ناشی از رژیم غذایی طلب می‌کند. این یافته‌ها در خصوص همه افراد صدق می‌کند و نشان از اهمیت بالای مصرف صبحانه می‌دهد.


براساس این مطالعه، مصرف صبحانه کامل و شام کم می‌تواند اشتهای فرد را در طول روز کاهش دهد. این در حالی است خوردن صبحانه کم، به خصوص اگر حاوی مقدار زیادی شکر باشد، اشتهای فرد را افزایش می‌دهد.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: صبحانه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته