دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1398 - 12:24

تامین 300 درصدی نیاز روزانه به ویتامین C با خوردن یک فلفل دلمه‌ای

تحقیقات نشان می‌دهد که یک عدد فلفل دلمه‌ای قرمز 300 درصد نیاز روزانه ما به ویتامین C را تأمین می‌کند.
کد خبر : 473020
800px-Capsicum_annuum_2008.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، تحقیقات نشان می‌دهد که ماده کاپسی‌سین موجود در فلفل دلمه‌ای بروز زخم معده را تا حد زیادی کاهش می‌شود و سبب افزایش جریان خون در مخاط می‌شود و بافت معده را در برابر ترشح اسید معده مقاوم می‌کند.


مطالعات نشان می‌دهد که فلفل دلمه‌ای یک داروی ضدسرطان است. می‌توان از آن برای درمان و پیشگیری سرطان استفاده کرد. کپساسین موجود در فلفل مانع از فعالیت ترکیبات سرطان‌زا در بدن می‌شود و از تشکیل تومورهای بدخیم در بدن جلوگیری می‌کند.


همچنین فلفل دلمه‌ای سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مانند ویتامین C  و کاروتن است. در ۱۰۰ گرم فلفل دلمه‌ای قرمز یا سبز و فلفل معمولی خام به ترتیب ۱۴۰، ۱۲۰ و ۱۲۰ میلی‌گرم ویتامین C و ۳۸۴۰، ۲۶۵ و ۱۷۵ میکروگرم بتاکاروتن وجود دارد. این سبزی اثر قابل توجهی در درمان سرماخوردگی دارد.


یک عدد فلفل دلمه‌ای ۳۰۰ درصد نیاز روزانه ما به ویتامین C را تأمین می‌کند و میزان زیادی ویتامین A و بتاکاروتن به بدن می‌رساند.


به علاوه این سبزی دارای خواص ضدعفونی‌کنندگی نیز هست. کپساسین موجود در فلفل، به خصوص در فلفل معمولی، ترکیب شیمیایی دارد که موجب تحریک سیستم ایمنی می‌شود و به این سیستم در حمله به عوامل عفونی کمک می‌کند. افرادی که در برنامهٔ غذایی شان به‌طور مرتب از این سبزی استفاده می‌کنند، کمتر به بیماری‌های عفونی مبتلا می‌شوند.


خوردن 20 گرم فلفل دلمه 30 دقیقه قبل از خوردن آسپیرین از اثرات مخرب این دارو بر بافت معده تا حد قابل توجهی می‌کاهد.


با این حال عموم مردم فکر می‌کنند که فلفل دلمه‌ای اثر مخرب بر روی معده می‌گذارد.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

برچسب ها: آنتی اکسیدان
ارسال نظر
قالیشویی ادیب