دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استفاده از پهپاد ایرانی در نقشه‌برداری مناطق

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید پهپادهایی شده که در صنعت نقشه‌برداری و کشاورزی استفاده می‌شوند.
کد خبر : 473016
پهپاد.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین موفق به تولید پهپادهایی شده که در نقشه‌برداری و کشاورزی کاربرد دارد. استفاده از پهپاد،  هزینه خدمات و نگهداری  نقشه‌برداری را تا 80 درصد کاهش می‌دهد.


علی کریمی‌پور، یکی از اعضای این شرکت دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار آنا، در خصوص این پهپاد گفت: از این پهپاد می‌توان  برای شناسایی خطوط نفت، حراست، مرزبانی، رصد مناطق صعب‌العبور، دیدبانی و نقشه برداری استفاده کرد. قیمت این پهپاد نسبت به نمونه‌های خارجی 70 درصد کمتر است. همچنین امکانات و مشخصات آن از نمونه‌های خارجی بهتر و بیشتر است.


وی با افزود:  این شرکت دانش‌بنیان فعالیت خود در حوزه طراحی، توسعه و تولید پهپاد را از سال 1389 شروع کرده و تاکنون پنج نسل از این پهپادها تولید شده و ارگان‌های شخصی و شرکت‌های نقشه‌برداری از استفاده می‌کنند.


از این پهپادها می‌توان در تولید نقشه‌های بزرگ مقیاس برای به‌روزسانی نقشه‌های پوششی و حجم خاکبرداری در عملیات‌های عمرانی با هزینه بسیار کمتر استفاده کرد. این پهپاد مجهز به دوربین 42 مگاپیکسلی است و می‌تواند عکسبرداری هزار و 500 هکتار مساحت را در یک پرواز انجام دهد.


انتهای پیام/4021/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته