دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1398 - 10:43
الهیاری:

سامانه کهربای خوارزمی راه‌اندازی شد

دبیر اجرایی سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی گفت: سامانه کهربای خوارزمی بانک اطلاعاتی از تمام برگزیدگان دوره‌های پیشین جشنواره‌های خوارزمی است.
کد خبر : 471984
26899781.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علیرضا الهیاری در نشست خبری سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی که پیش از ظهر امروز در سازمان امور دانشجویان برگزار شد، گفت: سامانه کهربای خوارزمی بانک اطلاعاتی از تمام برگزیدگان دوره‌های قبل جشنواره خوارزمی بین‌المللی و جشنواره خوارزمی جوان است. در این سامانه اطلاعاتی چون نام برگزیده، عنوان طرح، کلمات کلیدی، زمینه موضوعی سال برگزاری و دوره جشنواره به دو زبان فارسی و انگلیسی ثبت شده است.


وی افزود: ۱۰ طرح برگزیده داخلی شامل رتبه دوم کشاورزی و منابع طبیعی و رتبه سوم برق و کامپیوتر در حوزه بنیادی، رتبه اول مکانیک، رتبه اول فناوری‌های شیمیایی، دو طرح در رتبه دوم و یک طرح در رتبه سوم مهندسی نرم‌افزار و فناوری اطلاعات در حوزه کاربردی، رتبه سوم برق و کامپیوتر، رتبه دوم مکانیک و رتبه سوم مواد، متالورژی و انرژی‌های نو در حوزه توسعه‌ای می‌شود.


دبیر اجرایی سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی مطرح کرد: طرح‌های خارجی در دو حوزه بنیادی و کاربردی معرفی می‌شوند. در حوزه بنیادی، یک استرالیایی در گروه برق و کامپیوتر، یک چینی در گروه فناوری‌های شیمیایی و یک چینی دیگر در گروه مواد، متالورژی و انرژی‌های نو به عنوان برگزیدگان انتخاب شدند. همچنین در حوزه کاربردی یک ایرانی مقیم در امریکا در گروه برق و کامپیوتر و یک دانشمند از کره جنوبی در گروه زیست فناوری و علوم پزشکی به عنوان برگزیدگان سی و سومین دوره جشنواره بین‌‎‌المللی خوارزمی انتخاب شدند.


انتهای پیام/۴۰۲۱/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب