دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1398 - 16:08
نبائی در گفتگو با آنا:

رشد علم با پیوند حوزه و دانشگاه افزایش می‌یابد

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب گفت: با همکاری حوزه و دانشگاه در راستای اسلامی شدن علوم انسانی، هم پویایی بیشتر می‌شود هم علوم در گستره‌های مختلفی رشد پیدا می‌کند.
کد خبر : 470970
photo_2020-02-09_14-51-54.jpg

محمدصادق نبائی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: برکت خون شهید گرانقدر دکتر مفتح، باعث پیوند دو بال علمی کشور یعنی حوزه و دانشگاه شد.


وی افزود: امروز با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب که یکی از محورهای آن تعالی اخلاق و خودسازی است، حوزه بعنوان پایگاه و مدرسه خداشناسی و خودسازی می‌تواند نقش بسزایی در رشد و تهذیب دانشگاهیان داشته باشد که  این یک نوع تبادل علم است و هکذا امروز نیاز مبرمی در اسلامی شدن علوم انسانی است.


دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب عنوان کرد: تبادل این زمینه با همکاری حوزه و دانشگاه در راستای اسلامی شدن علوم انسانی ممکن است و می‌توان گفت تبادل علم تجربی پزشکی که دانشگاه‌ها مجهز به آن هستند و طب اسلامی که حوزویان متولی و متخصص‌ آن می‌باشند، برای پیشرفت حوزه سلامت مفید است که با عمیق‌تر شدن پیوند حوزه و دانشگاه هم پویایی بیشتر می‌شود هم علوم در گستره‌های مختلفی رشد پیدا می‌کند.


نبائی خاطرنشان کرد: فلسفه وحدت این دو پایگاه مهم اجتماع ما در دشمن شکنی و استکبار ستیزی است، بطوری‌که در ۱۶ آذر سال 1332 دانشگاه و در سال 1342 حوزه بیدار شد که با بررسی عملکرد‌ها این نتیجه هویداست، اما برای امروز کافی نیست. باید همت‌ها مضاعف شود تا علاوه بر رشد علم و اخلاق دلایل علمی و دینی دشمن شکن بودن این دو بیشتر واضح گردد.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته