دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1398 - 09:53
خطیبی مطرح کرد؛

حمایت ویژه بنیاد مستضعفان از شرکت‌های دانش‌بنیان/ اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند نیازهای کشور را حل کند

مدیرعامل موسسه تحقیق و توسعه دانشمند بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مستضعفان از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند و اعتقاد دارد که اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند نیازهای کشور را حل کند.
کد خبر : 470120
photo_2020-02-05_09-16-50.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، رویداد ارائه نیازهای صنعتی به همت موسسه تحقیق و توسعه دانشمند صبح امروز در بنیاد مستضعفان برگزار شد.


شبکه تحقیق و توسعه موسسه دانشمند به‌عنوان بازوی علمی و دانش‌بنیان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با هدف ایجاد توسعه پایدار، به‌دنبال حل نیازهای فناورانه با تکیه بر تخصص افراد، پژوهشگران و دانشگاهیان است.


علی خطیبی در این رویداد اظهار کرد: فناوری یکی از موضوعات مهمی است که در گام دوم انقلاب باید به آن ویژه بپردازیم. جامعه دانش‌بنیان کشور دغدغه‌مند‌تر از جامعه دانشگاهی است و بنیاد مستضعفان افتخار دارد که موسسه تحقیق و توسعه دانشمند را راه‌اندازی کرده که دارای شرکت‌های دانش‌بنیان مختلف است.


وی افزود: همه صنایع و فناوری‌ها در دنیا تولد، رشد، اوج و افولی را دارند. اگر صنعت در نقطه اوج خود با فناوری روز متصل نشود، رو به افول می‌رود.


مدیرعامل موسسه تحقیق و توسعه دانشمند بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بیان کرد: وقتی از اقتصاد دانش‌بنیان صحبت می‌کنیم، باید برای عملیاتی کردن آن، کار و تلاش کنیم. اگر به محصولات داخلی توجه شود، بسیاری از نیازهای کشور قابل حل است.


خطیبی گفت: شبکه تحقیق و توسعه‌ای در بنیاد مستضعفان داریم که نیازهای صنعتی را در آن بررسی می‌کنیم. این بنیاد دست یاری را به شرکت‌های دانش‌بنیان دراز می‌کند و حاضریم تعامل سازنده با فناوران و صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم.


وی عنوان کرد: در بنیاد انقلاب اسلامی، با نگاه تجاری به شرکت‌های دانش‌بنیان نگاه نمی‌کنیم. ما به دنبال کمک و یاری به شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا هستیم تا به تجاری‌سازی برسند. در برنامه پنج ساله‌ای که برای بنیاد مستضعفان تدوین شده، بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید شده است.


مدیرعامل موسسه تحقیق و توسعه دانشمند بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان به طور ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند و به دنبال حل مسائل کشور از طریق علم و فناوری است. اعتقاد داریم که اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند نیازهای کشور را حل کند.


انتهای پیام/4118/4021


انتهای پیام/

برچسب ها: دانش بنیان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته