دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1398 - 17:11

هکر روس بازداشت شد

هکر روس به دلیل انجام جنایت و سرقت اطلاعاتی از کارت بانکی هزاران کاربر از سوی پلیس بازداشت شد.
کد خبر : 468838
هک 12.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اینگجت، مسئولان امنیتی روسیه اعلام کردند به تازگی فردی را که بانفوذ به شبکه بانکی این کشور اطلاعات کارت‌بانکی هزاران نفر از شهروندان روسیه را به سرقت برده بود، بازداشت کرده و در حال محاکمه او هستند. این فرد هم‌چنین متهم به سوءاستفاده از اطلاعات به دست آورده خود در چند مورد جنایت نیز است.


این فرد بخش بزرگی از جرائم سایبری خود را با شناسایی و نفوذ در حفره‌های امنیتی سایت‌های آمریکایی انجام داده است. اسناد منتشرشده نشان می‌دهد این فرد بیش از 20 میلیون دلار خرید جعلی کرده و با پرداخت‌های غیرواقعی بر سر فروشندگان اینترنتی کلاه گذاشته است. به نظر می‌رسد مقام‌های قضایی آمریکا به دنبال انتقال و محاکمه این فرد در کشور خود بودند ولی روسیه با این تصمیم مخالفت کرد.


این هکر الکسی بورکوف (Aleksei Burkov) نام دارد و در سال 2015 نیز دریکی از فرودگاه‌های فلسطین اشغالی بازداشت شد. پلیس رژیم صهیونیستی به درخواست سیاست‌مداران آمریکا قصد داشت بورکوف را به آمریکا انتقال دهد ولی با تلاش مقامات روسیه این فرد برای محاکمه و رسیدگی به پرونده‌اش به این کشور منتقل شد.



بورکوف در آخرین جلسه دادگاه خود به 15 سال حبس محکوم‌شده است. البته این تنها بخشی از حکم او است و شاید در آینده به میزان محکومیت‌اش افزوده شود. مزاحمت‌های رایانه‌ای، سرقت‌های اینترنتی و همکاری با سازمان‌های کلاه‌برداری و پول‌شویی بخشی از اتهام‌های این هکر روس است.


الکسی بورکوف در زمان فعالیت، وب سایتی به نام Cardplanet راه‌اندازی کرده بود و در آن کارت‌های بانکی سرقت شده از مردم را به فروش می‌رساند. بخش اعظمی از این کارت‌های بانکی متعلق به شهروندان آمریکایی بود. این سایت برای تعداد بسیار زیادی از کاربران تنها محلی برای انجام خریدهای اینترنتی بود ولی پلیس و سایر نهادهای مبارزه با جرائم سایبری پس از مدتی کنترل و مراقبت دریافتند این سایت فقط پوششی برای تأمین مالی است.


برخی از شرکت‌های مورد سرقت قرارگرفته، بیمه بوده و از همین رو دستگاه‌های دولتی در آمریکا و روسیه ملزم به پرداخت خسارت به آن‌ها هستند. مبلغ این خسارت ممکن است تا 5 هزار دلار برسد.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

برچسب ها: جاسوسی هکر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته