دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1398 - 16:06

جاسوسی یک شرکت آنتی‌ویروس از کاربران!

طبق گزارشات اخیر، یک شرکت آنتی‌ویروس معروف اقدام به جمع‌آوری و فروش اطلاعات کاربران خود کرده است.
کد خبر : 468742
file7611ovqldvd1dvhci6aj-1573146010.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تک‌ریویو، براساس گزارش‌های جدید، یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های آنتی‌ویروس در جهان یعنی «Avast»، اطلاعات حساس مردم را می‌فروشد که این موضوع می‌تواند حریم خصوصی آنها را در معرض خطر قرار دهد.


Avast یک شرکت امنیتی رایانه‌ای چند میلیارد دلاری مستقر در جمهوری چک است. حدود 400 میلیون نفر در سراسر جهان از نرم‌افزار آن استفاده می‌كنند. سال گذشته مشخص شد که این شرکت داده‌های رفتاری کاربران را جمع‌آوری و به ‌فروش می‌رساند و اکنون گزارش‌های جدید مجلات Vice و PCMag میزان آن را افشا کرده است.



گزارش فوربس در سال 2019 برای اولین بار بیان کرد که چگونه Avast و شرکت فرعی آن یعنی AVG از افزونه‌های مرورگر برای تماشای کارهایی که کاربران خود انجام می‌دهند، استفاده می‌کنند. این داده‌ها سپس از طریق یک شرکت تابعه به نام Jumpshot به مشتریان برخی شرکت‌ها فروخته می‌شوند. هر معامله میلیون‌ها دلار ارزش دارد و مشتریان شامل گوگل، مایکروسافت، PepsiCo و McKinsey هستند.


داده‌ها «ناشناس» هستند، اما مطالعات بارها نشان داده‌اند که قابل‌شناسایی کردن این نوع داده‌ها امکان پذیر است.


ران ویدن، یک سناتور دموکرات که در زمینه حفظ حریم خصوصی شناخته شده و معروف می‌باشد، از دسامبر سال 2019 با شرکت Avast در مورد فروش داده‌های مرورگر کاربران، در تماس بوده است.



درنتیجه این موضوع، کاربران Avast از هفته گذشته باید نسبت به فعال یا غیرفعال کردن گزینه جمع‌آوری و فروش داده‌های خود تصمیم بگیرند.


هنوز مشخص نیست سرنوشت تمام داده‌هایی که قبلاً جمع‌آوری شده چه خواهد شد.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته