زیستبوم استارتآپهای فرهنگی گسترش مییابد
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، سید محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم پایانی پنجمین دوره جایزه فیروزه،گفت: ارزشافزوده ایجادشده در کالاهای فرهنگی از جنس ارزشافزوده مد نظر اقتصاد دانشبنیان است.
رویداد بالنده
وی گفت: بالنده و پویا بودن یک رویداد، ابزار مناسبی است تا به وسیله آن زنده بودن آن رویداد سنجیده شود. طی این چند دورهای که جشنواره جایزه فیروزه برگزار شد، سعی شده است که هر سال، با نوزایی و ایجاد تغییرات و گنجاندن ایدههای جدید، یک حرکت بالنده رو به جلو ایجاد گردد.
مشارکت استانها
دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز با اشاره به تمهیدات برگزاری این رویداد، افزود: در سال جاری موضوع تسری این رویداد و آثار آن به استانها مورد توجه قرار گرفت.
به گفته نیری، در پنجمین رویداد جایزه فیروزه، سه استان در برگزاری جشنواره مشارکت داشتند و خوشحال هستم که استان سیستان و بلوچستان در این میان نقش ویژهای ایفا کرد.
نیاز به توسعه کالای فرهنگی
وی ضمن ابراز امیدواری برای توسعه بیشتر همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارشاد اسلامی، بیان داشت: در کشور نیاز ویژهای به کالاهای فرهنگی وجود دارد و این حوزه نیازمند توجه بیشتری از سوی تمام دستگاهها است.
ارزشافزوده
دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز افزود: با توجه به اینکه در یک اقتصاد دانشبنیان باید ارزشافزوده بر اساس فناوری و دانش ایجاد شود، حوزه محصولات فرهنگی نیز به زعم بنده، حوزهای است که در آن ارزشافزوده مبتنی بر این دانش ضمنی رسوب یافته در طی سالیان و ادوار مختلف به دست آمده است.
کمک به زیستبوم
نیری در ادامه گفت: حوزههای مانند اسباببازی، فرش، صنایع دستی،..... میتوانند ارزشافزوده قابلتوجهی به همراه داشته باشند، به همین جهت است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی کرده است که همیار زیستبوم و فعالیتهای وزارت ارشاد اسلامی در این حوزهها باشد.
پنجمین دوره جایزه فیروزه در چهار بخش «اسباببازی و عروسک»، «هدایای فرهنگی»، «نوشتافزار» و «استارتآپهای فرهنگی»، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار شد و منتخبین جوایزی دریافت کردند.
انتهای پیام/4021/
انتهای پیام/