دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1397 - 19:00

برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق

سید محمد حسین سجادی نیری، دبیر کارگروه برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق و دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، محور اصلی فعالیت‌های ستاد را در راستای این برنامه و حمایت از شرکت‌های خلاق اعلام کرد.
کد خبر : 282030

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ستاد نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد حسین سجادی نیری ضمن بیان این مطلب اعلام کرد: «تمام تلاش‌های برنامه این است که زیست بوم شرکت‌هایی که در حوزه کسب‌وکار های نوین و یا صنایع فرهنگی فعالیت دارند تقویت شده است و از شرکت‌های خلاق دراین زیست بوم توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت شود».


وی ادامه داد: «هدف این برنامه رفع موانع پیش روی کسب‌وکارهای نوین و خلاق است تا بتوان در قالب ارائه خدمات در فضای کسب‌وکار آنها و کمک به توسعه بازار این شرکت‌ها از آنها حمایت کرد. در همین راستا آئین‌نامه این برنامه با همکاری معاونت سیاست‌گذاری معاونت علمی و مرکز فناوری‌های راهبردی و مدیریت امور شرکت‌های دانش‌بنیان تدوین شد و در سال 96 توسط معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری ابلاغ شد».


وی گفت: «در جهت تحقق این موضوع دبیخرانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق در راستای شناسایی و ارزیابی شرکت‌های خلاق حائز صلاحیت تشکیل گردید و حمایت‌های اولیه نیز جهت ارائه به شرکت‌های خلاق در نظر گرفته شد. لذا پس از اجرای اولیه این برنامه در سال 96، مقرر شد تا در سال جدید اجرای این برنامه حمایتی در ذیل فعالیت‌های اصلی معاونت علمی و ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز قرار بگیرد».


سجاد نیری در ادامه گفت: «از اهداف دیگر این برنامه جلب نظر سایر دستگاه‌های دولتی مرتبط است تا از برنامه خلاق حمایت کنند. با توجه به اینکه دستگاه‌هایی نظیر وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت ارتباطات یک سری حمایت‌های جزیره‌ای را ارائه می‌دهند، به دنبال این هستیم که همه این حمایت‌ها به صورت یکپارچه با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مشابه تجیمع شوند».


سجادی نیری تاکید کرد: «این حمایت‌ها صرفا مالی نیست. بعضا از جنس توسعه بازار، تسهیل‌گری، کمک به بازاریابی، رفع موانع و غیره است».


وی در خصوص سایر حمایت‌ها اعلام کرد: «یک سری از حمایت‌ها به مانند حمایت‌هایی است که از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز صورت می‌گیرد، مانند کمک به توسعه بازار، شرکت در دوره‌های آموزشی، مشاوره‌های تجاری‌سازی و حضور در نمایشگاه‌های تخصصی».


وی افزود: «دسته‌بندی شرکت‌هایی که در ذیل این برنامه قرار می‌گیرند عبارتند از: کسب‌وکارهای دیجیتال و فضای مجازی، صنایع دیداری و شنیداری، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی، بازی، اسباب‌بازی و سرگرمی، طراحی و معماری، چاپ و نشر، گیاهان داروئی و طب سنتی و سایر صنایع خلاق و فرهنگی».



انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب