دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 دی 1398 - 15:42
رئیس مرکز دولت الکترونیک فناوری اطلاعات؛

پلت‌فرم‌ها فرصت بهتر دیده‌شدن افراد و کسب و کارها را فراهم می‌کند

رئیس مرکز دولت الکترونیک فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور عنوان کرد: پلت‌فرم‌ها فرصت بهتر دیده شدن افراد و کسب و کارها را فراهم می‌کند.
کد خبر : 467132

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، امیر شجاعان در هفتمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات که در سالن همایش‌های بین‌المللی وزارت کشور در حال برگزاری است، در خصوص مفاهیم پلت فرم‌ها اظهار کرد: پلت‌فرم‌ها فرصت بهتر دیده‌شدن افراد و کسب و کارها، و همچنین تعامل خدمات و محصول از طریق شکل‌گیری ارتباط را فراهم می‌کند.


وی افزود: پلت‌فرم مدلی برای کسب و کار است، صرفا یک تکنولوژی‌ نیست. فیسبوک و علی بابا نمونه‌هایی از پلت‌فرم‌هایی  هستند که امروزه در کشور ما در حال گسترشند.
شجاعان با اشاره به تغییرات کسب و کارهای مبتنی بر پلت‌فرم گفت: ایجاد ارتباط میان هزینه‌ها و بهره‌برداری از محصول، از جمله تغییرات ایجاد شده توسط کسب و کارهای مبتنی بر پلت‌فرم‌ها است. پلت‌فرم‌ها زمینه رشد فناوری مشاغل آینده را فراهم می‌کنند و منجر به توسعه بازار کار می‌شوند.
وی گفت: قلب تبنده یک پلت‌فرم را می‌توان برقراری ارتباط بین جامعه و صنعت دانست‌.


رئیس مرکز دولت الکترونیک فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور ارزش‌آفرینی را ویژگی مهم پلت‌فرم دانست و گفت: پلت‌فرم‌های توسعه به چند دسته از جمله پلت‌فرم‌های بسته، پلت‌فرم‌های توسعه و تحت کنترل و پلت‌فرم‌های باز تقسیم می‌شود. همچنین می‌توان پلت‌فرم‌های محتوایی را به دو دسته اجتماعی و رسانه تقسیم کرد.


شجاعان گفت: ۱۵ میلیارد دلار درآمد فصل نخست سال ۲۰۱۹ فیسبوک بوده است؛ این موضوع نشان دهنده درآمدزایی پلت‌فرم‌ها است.


وی در خصوص اهداف برگزاری هفتمین همایش ملی مدیران فناوری و اطلاعات گفت: معرفی مدیران فناوری اطلاعات شرکت‌ها و سازمان‌های تحول‌آفرین در حوزه فناوری اطلاعات از جمله اهداف این همایش است.


انتهای پیام/4040/4084/


انتهای پیام/

برچسب ها: فیسبوک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته