دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 دی 1398 - 14:42

چای سبز طول عمر را افزایش می‌دهد

نتایج تحقیقات دانشمندان چینی نشان می‌دهد که مصرف چای سبز می‌تواند طول عمر فرد را افزایش دهد.
کد خبر : 465987
download.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نیواطلس، دانشمندان چینی با بررسی نتایج یک مطالعه طولانی مدت به این نتیجه رسیدند که نوشیدن سه وعده چای سبز در هفته با افزایش طول عمر و کاهش بیماری‌های قلبی عروقی و سکته مغزی ارتباط مستقیم دارد. به گفته دانشمندان مصرف چای سیاه چنین تأثیری ندارد که این امر نشان می‌دهد چای سبز حاوی ترکیبات خاصی است که مزایای سلامتی طولانی مدتی را برای فرد به همراه دارد.


گروه تحقیقاتی عوامل تأثیرگذار بر سلامت که مانع از بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود را بررسی کردند. بیش از 100 هزار داوطلب در این مطالعه شرکت کردند و گزارشی از میزان مصرف انواع نوشیدنی‌ها در هفته را برای هفت سال به دانشمندان دادند.


یافته‌های جدید حاکی از آن است افرادی که به صورت مرتب چای سبز می‌نوشند 15 ماه بیشتر از افرادی که چای نمی‌نوشند عمر می‌کنند. همچنین احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی و سکته مغزی در افرادی که چای سبز می‌نوشند 20 درصد کمتر از دیگران بود. مزایای اثرگذار چای سبز بیشتر در افرادی دیده می‌شود که به صورت مرتب چای می‌نوشند.


بررسی مکانیسم‌ها نشان می‌دهد پلی‌فنول‌ها، ترکیبات بیواکتیو در چای، زمان زیادی در بدن باقی نمی‌ماند. بنابراین مصرف مرتب چای در طولانی مدت می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت قلبی عروقی فرد بگذارد.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته