دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1394 - 16:33

برترین‌های هفته تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شدند

اداره‌کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه‌ آزاد اسلامی، برترین‌های این هفته تشکل‌های دانشجویی را معرفی کرد.
کد خبر : 46390

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نشریه گفتار نو به مدیر مسئولی حسن بگتاشی و سردبیری مهدی اکبری جمعیت اسلامی دانشجویان واحد کرمان به عنوان نشریه برتر هفته از سوی اداره کل تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد انتخاب شد.


گفتار نو مجوز خود را در سال 83-84 به صورت گاهنامه سیاسی- فرهنگی دریافت کرد. که حدود 50% مطالب آن تولیدی و با استفاده از ارتباط با اساتید و دانشجویان دیگر به مسائل روز می‌پردازد.


این نشریه ضمن رعایت ضوابط و قوانین شورای عالی فرهنگی انقلاب فرهنگی و بخشنامه تسهیل فعالیت تشکل‌ها و تأکید بر مشی اعتدال به فعالیت مستمر خود ادامه داده است.


نشریه گفتار نو با همکاری محمد حاجی زاده، عابد گنج‌علی‌خانی، بابک فتوحی، هستی ذوالفقاری، محبوبه ناظمی هفت شماره از این نشریه را به چاپ رسانده و در واحد توزیع می‌کند.




انتخاب تشکل جامعه اسلامی دانشجویان کرمان به عنوان تشکل برتر هفته


به گزارش آنا، تشکل جامعه اسلامی دانشجویان کلیه مراحل خود را به صورت قانونی طی کرده و پس از برگزاری انتخابات در خرداد ماه 94 اعضای خود را معرفی کرده است، این تشکل دارای یک نشریه به نام عفاف و حجاب است که به صورت مرتب چاپ شده و هدف از آن آگاهی دانشجو به مسایل روز کشور است، این تشکل نزدیک به 400 عضو فعال دارد و تاکنون با صدور بیانیه‌های زیادی مواضع ملی و مناسبتی خود را اعلام داشته‌است.


تشکل جامعه اسلامی دانشجویان کرمان واحد زرند تاکنون برنامه‌های متعددی داشته است که از جمله آنها اولین پاسداشت شهدای دانشجوی واحد با حضور سید علی خمینی، بزرگداشت هفته معلم و تجلیل از اساتید برجسته و مؤسس آموزش عالی در زرند با حضور مهندس یاسر هاشمی، برنامه آغاز سال تحصیلی با حضور دکتر طه هاشمی، اعزام اعضای تشکل‌ها به مشهد مقدس و...


همچنین این تشکل برنامه‌هایی را در پیش دارد از جمله دعوت از استاندار کرمان و مجمع نمایندگان استان به زرند، و دعوت از دکتر میرزاده به زرند.


اعضای فعال تشکل جامعه اسلامی دانشجویان کرمان عبارتند از: مهدی محمدی-کارشناس ارشد روانشناسی، حسام پور میرزایی-مهندس عمران، امین احمدی-مهندس عمران، علیرضا کارگر-مهندس عمران، زهرا جعفری-پرستاری، فاطمه کمالی-پرستاری.




انتخاب بانوی فعال تشکل‌ها در هفته‌ جاری


هم‌چنین بر اساس اعلام اداره کل تشکل‌های سیاسی-دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، فاطمه سادات ضرابی دبیر تشکل انجمن اسلامی دانشجویان واحد خواهران واحد قم و دانشجوی کارشناسی میکروبیولوژی به عنوان عضو فعال و برتر تشکل‌های دانشجویی معرفی شده است.


ضرابی مسئول بخش خواهران جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور؛ و همچنین دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی قم و دبیر فرهنگی و مسئول کمیته خواهران شورای مرکزی اتحادیه 2 تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی (سادا) است.


از فعالیت‌های او می‌توان به کسب مدال نقره مسابقات ژیمناستیک، کسب مقام دوم مسابقات داژیال دانش‌آموزی، کسب مقام دوم مسابقات والیبال دانش‌آموزی؛ کسب رتبه اول در مسابقات کشوری دانش‌آموزی؛ کسب رتبه دوم در رشته شعر بیست و هشتمین جشنواره پژوهشی و ادبی دانش آموزان برگزیده کشوری؛ کسب رتبه نخست حفظ قرآن و قرائت قرآن اشاره کرد.


او همچنین به عنوان شاعر خانم برگزیده از طرف انجمن شعر استان قم انتخاب شد و اشعارش در کتاب چادری از شعر و ابریشم و سایت‌های انجمن شعر استان قم منتشر شد.


وی با صدور بیانیه‌های مختلف در مناسبت‌های ملی و مناسبتی با رعایت قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی و اداره کل تشکل‌های اسلامی سیاسی و همکاری مثبت با دبیرخانه و تعامل سازنده‌ با دیگر تشکل‌ها از چهره‌های قانون‌مدار و فعال دانشجویی محسوب می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته