دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1398 - 14:55

کشف روش جدید برای پیش‌بینی زمان مرگ بیماران قلبی

دانشمندان روش جدیدی برای پیش‌بینی زمان مرگ بیماران مبتلا به بیماری نارسایی قلبی پایدار شده‌اند.
کد خبر : 462910
ghalb.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  از اسلش گیر، دانشمندان دانشگاه یوسی‌ال‌ای موفق به کشف روش جدیدی در پیش‌بینی احتمال مرگ بیماران مبتلا به نارسایی قلبی پایدار شدند. این روش نشان می‌دهد که طی یک تا سه سال آینده احتمال مرگ بیمار مبتلا به نارسایی قلبی پایدار چقدر است.


براساس یافته‌های جدید احتمال مرگ طی یک تا سه سال آینده در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی پایدار که سطح نوروپپتید Y، مولکولی که توسط سیستم عصبی در بدن آزاد می‌شود، بالاتری دارند 10 برابر بیشتر از افرادی است که سطح نوروپپتید پایین‌تری دارند. گزارش انجمن قلب آمریکا حاکی از آن است که به طور متوسط نیمی از افراد مبتلا به نارسایی قلبی طی پنج سال بعد از تشخیص این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.


داروها و روش‌ درمانی بیماری قلبی پایدار برای همه بیماران یکسان است‌ اما هنوز مشخص نشده که چرا برخی از بیماران بیشتر از دیگران عمر می‌کنند. دانشمندان به این فکر افتادند که شاید یک نشانگر زیستی در سیستم عصبی باعث این تفاوت‌ها در بیماران می‌شود. تاکنون هیچ نشانگر زیستی شناسایی نشده که بتواند احتمال خطر مرگ در افراد مبتلا به نارسایی قلبی پایدار را پیش‌بینی کند.


گروه تحقیقاتی خون 105 بیمار مبتلا به نارسایی قلبی پایدار را تجزیه و تحلیل کردند تا نشانگر زیستی متمایزی پیدا کنند که بتواند احتمال مرگ طی چند سال آینده را پیش‌بینی کند. نتایج این بررسی‌ها نشان داد که سطح نوروپپتید Y واضح‌ترین عامل پیش‌بینی‌ کنند مرگ در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی است.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: بیماری قلبی مرگ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته