دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1398 - 17:02
مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفتگو با آنا عنوان کرد؛

نرم افزار ارزیابی و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شد

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: با اتکا به دانش و فناوری بومی، ارزیابی و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان را انجام می‌دهیم.
کد خبر : 450410
57889328.jpg

اعظم دانش در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه شرکت دانش‌بنیان ما در سال 1394 تأسیس شده و در دو حوزه ارزیابی و توانمندسازی فعالیت دارد، اظهار کرد: در حوزه ارزیابی، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و در مورد دوم نیز شرکت‌‌های دانش‌بنیان را به صنایع مختلف وصل می‌کنیم.


وی افزود: نرم‌افزاری تحت عنوان «ارزیابی و عارضه‌یابی شرکت‌ها» تولید کرده‌ایم، به‌‌گونه‌ای که با استفاده از این نرم‌افزار شرکت‌های فناور را در زمینه‌های مختلف علمی، مالی و مدیریتی ارزیابی کرده و نقاط قوت و ضعف و راهکارهای بهبود عملکردشان را به آنها ارائه می‌‌دهیم. 


مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد: این نرم‌افزار می‌تواند به پارک‌های علم و فناوری و شهرک‌های صنعتی سراسر کشور عرضه شود و یا شرکت سازنده نرم افزار از شرکت‌های فناور سفارش‌ ارزیابی دریافت و پس از بررسی، نتیجه‌ تجزیه تحلیل شده با نمودارهای گرافیکی  را در اختیار آن‌ها قرار دهد.


دانش با اشاره به اینکه 11 نفر نیروی انسانی به صورت تمام‌وقت در این شرکت مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: مشکلاتی پیش‌روی تجاری‌سازی شرکت دانش‌بنیان ما وجود دارد؛  در بسیاری از موارد طرف مقابل ما سازمان دولتی است  و باوجود اینکه 2سال از تولید این نرم‌افزار می‌گذرد، متأسفانه به دلیل کمبود بودجه‌ سازمان‌های دولتی هنوز نتوانسته‌ایم این نرم‌افزار را به فروش برسانیم.


وی ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری علی‌رغم اینکه از این نرم‌افزار استقبال بسیار خوبی کرده‌ و آن را کاربردی می‌دانند، به دلیل کمبود بودجه هنوز توانایی خرید این نرم‌افزار را ندارند.


مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: با توجه به فعالیت سختی که داریم و زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می‌کنیم، نیازمندیم که سازمان‌ها و صنایع مختلف به ما اعتماد کرده و نیازهای فناوری خود را به ما بسپارند.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

برچسب ها: دانش بنیان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته