دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1398 - 19:39
مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفتگو با آنا:

شرکت‌های دانش‌بنیان قابلیت دور زدن تحریم‌ها را دارند

یک شرکت دانش‌بنیان توانسته با تکیه به توان بومی، تحریم‌ها را دور زده و در زمینه ساخت ماشین‌های الکتریکی پیشرفته، نیاز کشور را تامین کند.
کد خبر : 449606
57490174.jpg

مهدی بخشی در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه این شرکت دانش‌بنیان از سال 95 تاسیس شده و 8 نفر نیروی انسانی دارد،گفت: این شرکت در زمینه طراحی و ساخت ماشین‌های الکتریکیِ پیشرفته فعالیت می‌کند.


وی افزود: برخی از ماشین‌آلات ویژه‌ای که در صنایع استفاده می‌شود، به دلیل تحریم‌ها دیگر قابل تأمین نیست،  اما شرکت ما، این ادوات را ساخته و در اختیار صنایع قرار داده‌ است.


مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این شرکت دستاوردهای مختلفی دارد، خاطرنشان کرد: طراحی و ساخت نخستین "موتور الکتریکی با رده بازدهی IE3" و نخستین "ژنراتور استارتر فوق سرعت بالای خنک شونده طبیعی" از جمله دستاوردهای این شرکت دانش‌بنیان است. در واقع ما آنچه که نیاز کشور باشد و نمونه آن را در داخل کشور موجود نباشد، می‌سازیم.


بخشی عنوان کرد: وزارت نیرو از شرکت‌ها درخواست کرده که توانمندی‌ها و محصولات‌ خود را اعلام کرده تا مورد ارزیابی قرار بگیرند. وزارت نیرو درحالی به دنبال ارزیابی برخی از محصولات است که نمی‌داند شرکت ما این محصولات را طراحی، تولید و آزمایش کرده است. دلیل این موضوع این است که شرکت ما گمنام بوده و تبلیغات و حمایت خاصی از ما صورت نگرفته است.


وی خاطرنشان کرد: هر دو محصول این شرکت، دانش بنیان بوده و جالب است بدانید موتور القایی IE3 که ما تولید می‌کنیم، در این منطقه فقط در ترکیه تولید می‌شود که به ایران صادرات ندارد. این محصول در مرحله تولید انبوه قرار دارد اما محصول ژنراتور استارتر فوق سرعت بالای خنک شونده طبیعی باتوجه به اینکه دستگاه خاص و ویژه‌ای است، امکان تولید انبوه آن وجود ندارد.


مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، مشکلات این شرکت را در تجاری‌سازی مواردی چون نحوه تهیه ماشین‌آلات، نوسانات ارز، سخت‌گیری‌های گمرکی و قیمت بالای ماشین‌آلات عنوان و ابراز امیدواری کرد دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کرده و راه پیشرفت آن‌ها را تسهیل کند.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته