دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1398 - 15:11
ستاری:

آینده جهان در دستان هوش مصنوعی است

معاون علم و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه آینده جهان در دستان هوش مصنوعی است، گفت: پروژه‌هایی مانند ربات انسان‌نمای ملی موج جدیدی در دانشگاه‌ها ایجاد می‌کند.
کد خبر : 450391
13+(1).jpg

به گزارش خبرنگار علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سورنا ستاری در مراسم رونمایی از طراحی و ساخت نسل چهارم ربات انسان‌نمای ملی «سورنا 4» که بعد از ظهر امروز در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیش از این نیز تجربه همکاری با یوسفی کما را داشته است. پروژه های مانند سورنا ۴ حالت خط شکنی دارند. هوش مصنوعی آینده دنیا است بنابراین باید توجه ویژه‌ای به آن شود.


وی افزود: معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در حال حاضر با سه شرکت دیگر در حوزه ربات‌های هوشمند همکاری می‌کند. یک ربات هوشمند دیگر نیز در نمایشگاه هفته پروژه رونمایی خواهد شد.


معاون علم و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: پروژه‌هایی که در حوزه‌های علوم مرز دانش قرار دارند باعث تجاری‌سازی دانش می‌شوند. هدف اصلی از ساخت این ربات‌ها این است که بتوان از آنها در زندگی روزمره استفاده کرد. برنامه داریم از سورنا ۴ در مدارس و پژوهشکده‌ها استفاده کنیم.


وی افزود: پروژه‌هایی مانند ربات انسان‌نمای ملی موج جدیدی در دانشگاه‌ها ایجاد می‌کند. تجاری‌سازی تکنولوژی‌های حوزه هوش مصنوعی می‌تواند درک متقابلی از آنچه در دانشگاه‌ها انجام می‌شود را به مردم بدهد.


انتهای پیام/۴۰۲۱/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته