دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1398 - 15:43
صالحی مطرح کرد؛

بهره‌گیری از هوش مصنوعی و علوم شناختی برای ساخت ربات‌های هوشمندتر

معاون طرح کلان ملی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در آینده با افزایش تجربه، دانش هوش مصنوعی و دانش علوم شناختی ربات‌های هوشمندتری بسازیم که قادر به تعامل بهتر با انسان‌ها باشند.
کد خبر : 450382
156558999.jpg

به گزارش خبرنگار علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،  پیمان صالحی در مراسم رونمایی از طراحی و ساخت نسل چهارم ربات انسان نمای ملی «سورنا 4» که بعدازظهر امروز در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: مأموریت اصلی معاونت طرح کلان ملی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. یکی دیگر از مأموریت‌های این معاونت حمایت از پروژه‌های مرز فناوری است که می‌تواند نیازهای حال حاضر و اینده کشور را تأمین کند.


معاون طرح کلان ملی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: سورنا ۱ در سال ۸۷، سورنا ۲ در سال ۸۹ و سورنا ۳ در سال ۹۴ رونمایی شدند. ساخت ربات‌هایی که می‌توانند کاربردهای زیادی داشته باشند ازجمله مأموریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. در این راستا می‌توان به ربات جراح سینا اشاره کرد که قادر به اجرای عمل جراحی از راه دور و به کمک اپراتور است. اگزوپد نیز رباتی است که قادر به تشخیص و درمان ضایعات عصبی است.


وی افزود: امیدواریم در آینده با افزایش تجربه، دانش هوش مصنوعی و دانش علوم شناختی ربات‌های هوشمندتری بسازیم که قادر به تعامل بهتر با انسان‌ها باشند.


انتهای پیام/۴۰۲۱/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته