بازی Dark Souls Remaestred؛ یک بازی مبهم و مرموز +معرفی و بررسی
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، بازی Dark Souls Remaestred، در میان بازیهای رایانهای توانسته جایگاه خوبی برای خود بیابد و یک گیمر را اسیر خود کند، اما این بازی چه ویژگیهایی را داراست که توانسته چنین صفاتی را ازآن خود کند؟!
این سوالی است که خبرگزاری آنا در ادامه به آن پاسخ میدهد.
معرفی بازی Dark Souls Remaestred
شاید در نسل هفتم با اثری به نام Dark Souls آشنایی زیادی نداشتید، اما با عرضه بازیهای Bloodborne و Dark Souls III، حالا به خوبی میدانید که استودیو FromSoftware و مغز متفکر پشت این استودیو یعنی هیدتاکا میازاکی، چقدر خوب میتوانند با روح و روان یک انسان بازی کنند!
اما پیش از این دو بازی، قبل از این که Dark Souls II توسط اعضای دیگر این استودیو ساخته شود، میازاکی کار خود را با Demon Souls شروع کرد و آن اهدافی را که در سر داشت با اولین نسخه Dark Souls به کمال رساند.
- بیشتر بخوانید:
- تحول در شیوهبازی با دکمه اشتراکگذاری در پلیاستیشن ۴
- این آینه تصویر شما را با منگولههای پشمی نشان میدهد + ویدئو
- استفاده از بازی کامپیوتری برای شناخت عملکرد مغز کودکان + ویدئو
میازاکی توانست در اولین نسخه از سری دارک سولز، اثری خلق کند که بدون هیچ شکی بتوان به آن لقب شاهکار داد.
بازی Dark Souls با تمام تاریکی و اتمسفر خفه کنندهاش، یک الماس درخشان در میان بازیهای اکشن نقشآفرینی است، یک شاهکار خالص که درسهای زیادی هم به دیگر سازندهها و حتی به بازیکنان داد.
این بازی به بسیاری از افراد یاد داد که چالش، یکی از مهمترین هستههای یک بازی است و ایجاد یک چاشنی شیرین کننده به پیروزی، بعد از شکستهای تلخ، چهقدر میتواند این چالشها را هیجانانگیز کند.
این بازی به خوبی یاد داد که طراحی مراحل چقدر میتواند یک بازیکن را اسیر خود کند. یا حتی یاد داد که چطور میتوان یک داستان غیر مستقیم را طوری روایت کرد که نتوان آن را با هیچ داستان مستقیم دیگری عوض کرد!
داستان بازی Dark Souls Remaestred
با اینکه داستان سری دارک سولز پنهان است و علنا همانند بازیهای دیگر در کاتسینها به گیمر ارائه نمیشود، اما لذت کشف آن همچون یافتن یک گنجینه مدفون شده میماند.
گیمپلی بازی Dark Souls Remaestred و سخت بودن بیش از حد آن نیز این سیگنال را میدهد که مخاطب این بازی گیمرهای عمومی نیستند و حرفهایترها و یا بهتر بگویم، سختپسندترها مشتری دنیای دارک سولز هستند.
در صحبت با شخصیتهای مختلف بازی میتوانید از سرنوشت افراد و حتی باسهای مختلف بازی اطلاعات کسب کنید و متوجه شوید که چگونه شده که این دنیا به این روز افتاده است و جالب اینجاست که شاید اگر این نوع روایت داستان در بازی Dark Souls Remaestred وجود نداشت و شاهد یک داستان گویی خطی و واضح بودیم، بازی به هیچ وجه چنین حالت مرموز و مبهم و حتی گاها مخوفی را با این سطح از جذابیت پیدا نمیکرد، اما سازندگان نابغه بازی Dark Souls Remaestred، بخصوص با بازخوردهای عالی و تجربه خوبی که از دیمونز سولز گرفته بوده اند، خوب میدانسته اند که با این نوع روایت خاص که حتی خیلی وقتها وابسته به برداشت شخصی است، میتوانند داستان و روند قصه گویی و Narration بازی را تبدیل به یکی نقاط عطف و اتکای Dark Souls کند.
از آن جایی که داستان بازی Dark Souls Remaestred، مرموز و مبهم است و حتی بازی ادبیات سنگینی هم در نگارشش دارد، برای فهمیدن کامل داستان باید اولا صبر و حوصله خیلی بالا داشته باشید و ثانیا تا حدود خیلی خوبی به زبان انگلیسی مسلط باشید تا هم نوشتههای درون بازی و هم صحبتهای مختلف با شخصیتهای بازی را کاملا متوجه شوید و با کنار هم قرار دادن این تکههای مختلف، پازل داستانی بازی را تکمیل کنید. شخصیت پردازیها در Dark Souls بسیار خاص و عالی انجام شده است و مانند همه چیز بازی، یونیک است.
ویژگیهای بازی Dark Souls Remaestred
بازی Dark Souls Remastered با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی کنسول پلی استیشن ۴ اجرا شده است.
همچنین شما میتوانید بازی Dark Souls Remaestred را با رزولوشن ۱۸۰۰p روی کنسول پلی استیشن ۴ پرو (آپاسکیل به ۴K) و همچنین با رزولوشن ۴K واقعی روی کنسول ایکسباکس وان ایکس تجربه کنید. نسخههای نسل هفتمی این اثر، با نرخ فریم فاجعه، روی رزولوشن ۷۲۰p اجرا میشدند.
اما خیالتان راحت، مهم نیست روی کدام کنسول و چه رزولوشنی بازی Dark Souls Remaestred را تجربه میکنید، مهمترین نکته این ریمستر، نرخ فریم ثابتی است که تاثیر به شدت خوبی روی تجربه بازی گذاشته است.
به خوبی میدانید که بخش اعظمی از بازیهای سولز را مبارزات حساسش تشکیل دادهاند و این خیلی مهم است که نرخ فریم بتواند در هنگام تمرکز روی مبارزات، رو اعصابتان راه نرود. نه فقط مبارزات، بلکه Dark Souls پر از ریسک است.
پریدن از جایی به جای دیگر فقط برای برداشتن یک آیتم، یا دور زدن یک سری دشمن با میانبرهای عجیب و غریب، یا حتی اصلا زنده ماندن در این بازی، یک نرخ فریم ثابت طلب میکند. درست است که نسخه نسل هفتم آن در این زمینه نتوانست کار خود را به خوبی انجام دهد و میازاکی، کیفیت بصری و اتمسفر بازیش را در بعضی نقاط بازی به نرخ فریم ترجیح داد، اما حالا، در نسل هشتم و با نسخه Dark Souls Remastered هیچ یک از آن عذابهای گذشته را تجربه نخواهید کرد.
بزرگترین جهنم بازی برای به چالش کشیدن نرخ فریم، قطعا و بدون شک، منطقه Blighttown است. جایی که فرقی نمیکرد روی Playstation ۳ بازی میکنید یا روی Xbox ۳۶۰، در هر صورت، افت فریمهای وحشتناک این منطقه، یکی از مرگبارترین ابزار شکنجه چند سال قبل محسوب میشد.
اما حالا، دارک سولز فنهایی که با تمامی این سختیها در Blighttown جان سالم به در بردند و یکی از بهترین تجربههای خود در دنیای بازیها را رقم زدند، در نسخه ریمستر بازی هیچ افت فریمی را حس نخواهند کرد.
ریمستر بازی Dark Souls Remaestredدر آن تاریکی خفه کننده این منطقه، با وجود دشمنان روی اعصابش، آن دشمنانی که از ناکجا آباد دارتهای سمی پرتاب میکردند، پرشهای گاه و بیگاه روی سازههای چوبی پیچیدهاش که معلوم نبود از کجای ذهن میازاکی نشات گرفته بود و اتمسفر مریضش، حالا بدون افت فریم، تجربهای نفسگیر را به وجود آورده است. این نرخ فریم در تمامی نقاط بازی ثابت است.
اما اگر تا به حال این اثر را تجربه نکردهاید، یا اگر به تازگی با Dark Souls ۳ یا Bloodborne به اعجوبه بودن میازاکی پی بردهاید، این بهترین فرصت است تا نسخه اول بازی را تجربه کنید و در ادامه سری هم به Dark Souls ۲: Scholar of the First Sin بزنید که برای نسل هشتم عرضه شده است. اگر از آن دست بازیکنانی هستید که خیلی روی گرافیک بصری حساسیت به خرج میدهید، Dark Souls Remastered چندان نمیتواند شگفت زدهتان کند، اما در غیر این صورت، به شما تبریک میگوییم، چرا که قرار است یکی از بهترین بازیهای تاریخ صنعت گیم را تجربه کنید.
انتهای پیام/
انتهای پیام/