دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1398 - 15:50

بررسی یک بازی تکراری که تکراری نیست! / معرفی بازی Crash Team Racing Nitro-Sfuled

بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled را نه تنها می‌توان یک بازگشت باشکوه برای سری بازی‌های کرش است بلکه می‌توان از آن به‌عنوان یکی از با کیفیت‌ترین بازی‌های مسابقه‌ای در میان رقبای خود دانست.
کد خبر : 450053
crash-team-racing-nitro-fueled-listing-thumb-01-ps4-us-13dec18.png

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بازسازی و به کاربردن خلاقیت‌های جدید در بسیاری از بازی‌های رایانه از جمله بازی Crash Team Racing Nitro-Sfuled دیده می‌شود که از این رو خبرگزاری آنا قصد دارد به بررسی این بازی بپردازد.



بررسی بازی Crash Team Racing Nitro-Sfuled


رکت اکتیویژن پس از بازسازی Crash Bandicoot نه تنها توانست نظر بازیکنان قدیمی را به خود جلب کند بلکه از طرفی بازیکنان جدیدی را نیز به دنیای این حیوان دوست‌داشتنی دعوت کرد و پس از موفقیت این محصول اکتیویژن تصمیم گرفت تا به سراغ یکی دیگر از آثار محبوب و قدیمی خود یعنی Crash Team Racing یا همان کرش ماشینی خودمان برود که در سال ۱۹۹۹ میلادی روی اولین کنسول پلی‌استیشن عرضه شد.



همانند نسخه بازسازی شده سه‌گانه کرش بندیکوت، بازی مسابقه‌ای کرش هم یک بازسازی کامل است و سازندگان در استودیو بیناکس تمامی المان‌های این بازی از مکانیزم‌ها گرفته تا موسیقی این بازی را از پایه توسعه داده‌اند تا بتوانند همان تجربه قدیمی را با گرافیک مدرن به دست ما برسانند.


محصول جدید که Crash Team Racing Nitro-Fueled نام دارد نه تها یک بازگشت باشکوه برای سری بازی‌های کرش است بلکه می‌توان از آن به‌عنوان یکی از با کیفیت‌ترین بازی‌های مسابقه‌ای در میان رقبای خود دانست و با توجه به اینکه ریمیک کردن یا همان بازسازی کردن بازی‌های قدیمی فرایند بسیار دشواری است، اما سازندگان توانسته‌اند در این راه سربلند باشند و یک محصول تقریبا بی‌نقص را در اختیار طرفداران این مجموعه قرار دهند و همان‌طور که اشاره شد بازی از کنترلر‌ها گرفته تا چهره کاراکتر‌ها همه از ابتدا ساخته شده‌اند و سازندگان در این راه سنگ تمام گذاشته‌اند.


بخش ادونچر اولین قسمتی است که میزبان بازیکنان این بازی خواهند بود و در کنار حالت‌های مسابقه‌ای و رقابتی، یک بخش تک نفره فوق‌العاده جذاب و سرگرم کننده را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.



شخصیت‌های منفی جذاب و خاطره انگیز نیز در  بازی Crash Team Racing Nitro-Sfuled حضور دارند و در همان لحظات ابتدایی شاهد نیتروز اکساید خواهیم بود که در حال تهدید کردن کاراکتر بازیکنان است و در کنار شخصیت‌های منفی، صداگذاری کاراکتر‌ها و صداگذاری پرتاب آیتم‌ها نیز دقیقاً همان‌هایی هستند که انتظارشان را داشتیم و با جزئیات هرچه تمام‌تر از روی نسخه پیشین بازی بازسازی شده‌اند.


در بازی Crash Team Racing Nitro-Sfuled، شاهد ۳۱ مسیر یا زمین مسابقه‌ی متفاوت و منحصربفرد هستیم و اکثر این مسیر‌ها همان مسیر‌های نسخه ۱۹۹۹ هستند و مابقی، مسیر‌های Crash Team Cart که در سال ۲۰۰۳ عرضه شد. در مورد خود مسیر‌ها باید بگوییم از لحاظ تنوع، جذابیت و تفاوت، مسیر‌های بازی کاملا راضی کننده، چالش برانگیز و با تعداد بسیار راضی کننده در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرند.


از فاضلاب‌های پیچ در پیچ و تنگ گرفته، تا انواع محیط‌های باز آفتابی و برفی و بسیاری مسیر‌های دیگر. تنها نکته منفی در مورد مسیر‌ها و مراحل بازی، این است که در بخش تک نفره و در مراحل داستانی، برخی از مسیر‌ها بسیار کلافه کننده هستند و طراحی استانداردی ندارند و از فاصله تله‌ها و موانع گرفته، تا برخی پیچ‌های عجیب و غیر منطقی. این مسأله ارتباطی ندارد که شما یک گیمر معمولی هستید، یا یک گیمر هاردکور، چون طراحی غیراستاندارد بلاشک در هر صورتی مشکل ساز خواهد شد و مانع لذت بردن کامل از آن مسابقه می‌شود و به غیر از این مشکل، مسیر ها، موانع و تله‌ها از جوانب مختلف مناسب، استاندارد و جذاب هستند و کاملا انتظارات را در حد بالا برآورده می‌سازند.



محتوای جدید در بازی Crash Team Racing Nitro-Sfuled


درکنار بازسازی هسته اصلی بازی Crash Team Racing Nitro-Sfuled سازندگان چند محتوای تازه نیز به بازی اضافه کرده‌اند که یکی از آن‌ها سیستم شخصی‌سازی است.


سازندگان سعی کرده‌اند این موضوع را تا حد اغراق‌آمیزی در بازی Crash Team Racing Nitro-Sfuled به شما نشان دهند و در این بین خالی از لطف نیست که بدانید؛ این سیستم شخصی‌سازی روی گیم‌پلی شما تاثیر ندارد و صرفا ظاهر کاراکتر و اتومبیل شما را تغییر می‌دهد.


سیستم‌شخصی‌سازی زمانی در این بازی به یک نقطه ضعف تبدیل می‌شود که در بازی‌های هم سبک مسابقه‌ای به‌طور مثال تغییر لاستیک‌های شما در سرعت کارت یا همان اتومبیل شما تاثیر می‌گذارد، اما اینجا حتی با تغییر ماشین کارتینگ نیز نمی‌توانید سرعت یا سرعت چرخش اتومبیل خود را زیاد کنید. باید اشاره کنیم که سه نوع المان در عملکرد اتومبیل شما نقش دارد که شامل سرعت، چرخش و شتاب می‌شود. جالب است بدانید که صرفا تغییر کاراکتر‌ها روی این موارد تاثیر می‌گذارد و همان‌طور که اشاره شد تغییر دیگر موارد شخصی‌سازی در این راه بی‌تاثیر است.


مورد دیگری که همچنان می‌تواند به جزئیات بازی Crash Team Racing Nitro-Sfuled آسیب وارد کند این است که در مجموع سه نوع نوار برای عملکرد کلی از مکانیزم‌های «سرعت، چرخش و شتاب» در این بازی وجود دارد. به‌طور مثال یکی از کاراکتر‌ها دارای سرعت زیاد، چرحش متوسط و شتاب کم است و این ترکیب را می‌توانید در دیگر کاراکتر‌ها نیز ببینید، البته برخی از کاراکتر‌های مثل کرش، نوار‌های ثابت و متوسطی برای آن در نظر گرفته شده است که همه المان‌های یاد شده به یک اندازه برای این شخصیت معین شده است.



البته در ابتدا همه آیتم‌های شخصی‌سازی و کاراکتر‌ها در بازی Crash Team Racing Nitro-Sfuled در دسترس نیستند و برای به دست آوردن آن‌ها باید باس‌های بازی را شکست دهید و با جمع‌آوری سکه‌ها برخی از آن‌ها را خریداری کنید که این موضوع سبب می‌شود بازی از روند تکراری خارج شود و حتی ارزش تکرار را نیز بالا ببرد تا ازاین‌رو شما برای به دست آوردن آیتم مورد علاقه‌تون حالت‌های مختلف هر مسابقه را پشت سربگذارید.


حالات مختلف در بازی Crash Team Racing Nitro-Sfuled


به‌طور کلی هفت حالت مختلف در بخش چندنفره بازی وجود دارد. حالتی که همیشه از دوران قدیم با آن لذت می‌بردیم چیزی نیست به جز بخش Battle که بسیاری از گیمر‌ها با آن آشنا هستند و در این حالت بازیکنان باید در محیطی بزرگ با یکدیگر مبارزه کنند تا بیشترین امتیاز را کسب کنند.


سازندگان روی جزئیات این حالت وقت زیادی گذاشته‌اند که می‌توان به نقشه‌های جدید درکنار نقشه‌های سنتی کرش ماشینی اشاره کرد و حالت بتل نیز همچنین با قوانین مختلف طبقه بندی می‌شود که هر‌کدام حال‌و‌هوای تازه‌ای را به بازی می‌بخشد که تنها همین بخش به خودی خود می‌تواند ساعت‌ها شما و دوستان‌تان را سرگرم کند؛ چرا که حالت اسپلیت‌اسکرین نیز همانند نسخه‌های قدیمی در این بازی گنجانده شده است.


البته باید به این نکته اشاره کرد که سازندگان بازی Crash Team Racing Nitro-Sfuled برای بالا بردن ارزش تکرار مجدد مراحل بخش ادونچر بازی، محتوا‌هایی نظیر جمع‌آوری کریستال و... برای بدست آوردن تروفی‌های بازی را در آن‌ها گنجانده‌اند و در نتیجه پس از تمام کردن هر مرحله، همان محیط با حالتی دیگر در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد.



به‌طور کلی شرکت اکتیویژن و استودیو بیناکس با بازسازی کردن باز‌ی‌های کرش از جمله Crash Team Racing Nitro-Fueled توانستند ثابت کنند که هنوز بازی‌ها درکنار روند سرگرم‌کننده خودشان می‌توانند هنوز آن گیم پلی چالش‌برانگیز را در بازی‌های مدرن نگه دارند. بازی کرش ماشینی چه به‌صورت تک نفره و چه درکنار دوستانتان هر نوع محتوایی برای سرگرم کردن دارد و تجربه آن به هر نوع گیمری پیشنهاد می‌شود.



انتهای پیام /


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب