دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1398 - 12:38
قانعی در گفتگو با آنا:

«نسیم»؛ دانشکده‌ای که دانشجو نمی‌پذیرد

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: نخستین دانشکده پزشکی خصوصی تحت عنوان نسیم فعالیت می‌کند و تنها کارهای تحقیقاتی در آن انجام می‌شود.
کد خبر : 449082
ff6ff0.jpg

مصطفی قانعی در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در خصوص تأسیس راه‌اندازی نخستین دانشکده پزشکی خصوصی کشور بیان کرد: تا به امروز تمام تلاش‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه پزشکی در فضاهای دولتی صورت گرفته است. این در حالی است که فعالیت‌های این حوزه در نهادهای خصوصی تنها به ارائه مدارک، دریافت گرنت یا ارائه آموزش محدود می‌شود.


وی افزود: بنا بر این قرار نخستین دانشکده پزشکی خصوصی در تهران با هدف همگرایی جمعیت متفرقه فعال در حوزه پزشکی راه‌اندازی شود. این دانشکده پزشکی خصوصی «نسیم» نام دارد و  راه‌اندازی آن در مراحل اولیه قرار دارد. این دانشکده پذیرش دانشجو نخواهد داشت و از دانش موجود استفاده می‌کند. عمده فعالیت‌های دانشکده نسیم به تحقیقات اختصاص می‌یابد.


دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد: مجوزهای این دانشکده تا اوایل سال‌ جاری  از وزارت بهداشت گرفته می‌شود و تا سال ۱۴۰۲ به ۹ مرکز تحقیقاتی مجهز خواهد شد.


انتهای پیام/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته