دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1398 - 14:21
در آزمایشگاه‌های سلول بنیادی چین؛

نخستین هیبرید خوک و میمون متولد شد

دانشمندان چینی نخستین موجودات هیبریدی که ترکیبی از خوک و میمون است را تولید کردند.
کد خبر : 448864
pig-monkey-chimeras-born-china-1200x630.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از فیوچریسم، نخستین بچه خوک‌ها با سلول‌های میمون در آزمایشگاه‌ چین متولد شدند. ادعا می‌شود هدف از این کار پرورش اندام‌های انسانی در بدن حیوانات است.


دانشمندان از آزمایشگاه ایالتی سلول‌های بنیادی با همکاری «تانگ‌ های» متخصص زیست‌شناسی تولید مثل موفق به تولید نخستین موجودات هیبریدی شده‌اند که ترکیبی از خوک و میمون است. متأسفانه این بچه خوک‌ها تنها یک هفته بعد از تولد تلف شدند و دلیل مرگ آنها هنوز مشخص نشده است. به این بچه خوک‌ها کایمرای خوک و میمون گفته می‌شود. کایمرا، آمیژه، شیمر یا کایمِرا اصطلاحی معمول برای موجودات مخلوط است.


«های» و تیم تحقیقاتی وی برای تولید این کایمراهای خوک-میمون، ابتدا سلول‌های میمون را کشت کردند، سلول‌های بنیادی جنینی از آن استخراج کردند و چهار روز پس از لقاح آنها را وارد رویان خوک کردند. دانشمندان بیش از 4 هزار جنین خوک تولید کردند که  10 مورد با موفقیت به رویان تبدیل شد و تنها دو مورد از آنها کایمراهای خوک میمون از آب درآمدند.


اثر سلول‌های میمون در اندام‌های حیاتی این دو کایمرا مشاهده شد اما سهم سلولی میمون در این موجودات هیبریدی بسیار پایین، بین یک در هزار و یک در 10 هزار،  بود.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: سلول بنیادی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته