دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1396 - 15:45

ربات‌ها و انسان‌ها بچه‌‌دار می‌شوند

برخی متخصصان معتقدند ربات‌ها و انسان‌ها تا 100 سال آینده بچه‌دار می‌شوند و نژاد جدیدی از موجودات هیبریدی را ایجاد خواهند کرد.
کد خبر : 243676

به گزارش گروه علم و فناوری آنا از DailyMail، براساس گفته‌های یک متخصص هوش مصنوعی، ربات‌های هوش مصنوعی و انسان‌ها به‌زودی صاحب بچه می‌شوند. دکتر دیوید لوی، نویسنده کتاب عشق به ربات‌ها، مدعی شده است که با توجه به پیشرفت‌های اخیر در زمینه تحقیقات سلول‌های بنیادی و کروموزوم‌های مصنوعی، شانس بچه‌دار شدن انسان‌ها و ربات‌ها بسیار زیاد است.


دکتر لوی پا را فراتر گذاشته و اعلام کرده است: «ظهور بچه ربات‌ها تا 100 سال آینده اتفاق می‌افتد».


پیش‌بینی‌های دکتر لوی براساس مطالعات اخیر روی سلول‌های بنیادی، نانوتکنولوژی زیستی و ژنتیک رباتیک است. وی به‌خصوص به تحقیقات دانشگاه اوهایو اشاره دارد که دانشمندان آن تراشه‌ای مبتنی بر نانوتکنولوژی را ساخته‌اند که قادر به انتقال کدهای ژنتیکی به سلول‌های بنیادی است.


دکتر لوی پیشنهاد می‌کند که این تراشه پردازشی، که «نانو تبدیل‌شونده بافت» نام دارد، می‌تواند کد ژنتیکی یک ربات را به همراه کد ژنتیکی یک انسان به فرزندان خود انتقال دهد.


دکتر لوی می‌گوید: «احتمال دارد که ربات‌های آینده، سلول‌های بنیادی انسان را دستکاری کنند تا اسپرم و تخمک انسان بسازند و با استفاده از آنها و تراشه نانو تبدیل‌شونده بافت، یک یچه انسان کامل بسازند که جنین آن طی دوران بارداری توسط یک رحم جایگزین تغذیه و حمل می‌شود».


وی در ادامه افزود: «معتقدم که انسان‌ها و ربات‌ها با این روش در آینده می‌توانند بچه‌دار شوند. مطمئنم که این تکنولوژی تا 100 سال آینده ممکن خواهد شد».


شاید پیش‌بینی‌های دکتر لوی به نظر غیرقابل‌باور برسد اما متخصصان دیگر هم نظریه‌های مشابهی دارند.


در ماه اوکتبر، سرگی سنتوس، مخترع ربات «سیلیکون سامانتا»، پیش‌بینی کرد در آینده انسان‌ها و ماشین‌ها با هم ازداوج می‌کنند و با استفاده از تکنولوژی صاحب بچه هم می‌شوند.


سنتوس به‌جای طراحی ماشین‌هایی که بتوانند زایمان کنند، شخصیت یک اندروید و ویژگی‌ها و باورهای یک انسان را با هم ادغام می‌کند. سپس براساس این اطلاعات و با استفاده از یک نرم‌افزار کامپیوتری مغز هوشمند جدیدی برای کودک می‌سازد و با استفاده از طرح‌های پرینت سه‌بعدی، ساختار بدن کودک را ایجاد می‌کند.


سنتوس در این باره گفت: «مغز ساخته‌شده را با ژنوم برنامه‎ریزی می‌کنیم تا ارزش‌های اخلاقی، مفاهیم زیبایی، عدالت و ارزش‌های انسانی را به آن اضافه کنیم. با استفاده از الگوریتم مفاهیم پایه، بدن کودک را به صورت سه‌بعدی پرینت می‌کنیم».


مترجم: هانا حیدری



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته