دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1398 - 11:55
جشنواره ملی قرآن24/ معاون فرهنگی دانشگاه آزاد:

فعالیت‌های فرهنگی قرآن و عترت از موثرترین و کم هزینه‌ترین امور است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: موثرترین و کم هزینه‌ترین امر فرهنگی، اموری است که معطوف به قرآن و عترت است.
کد خبر : 448563

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در مراسم اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که صبح امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن و ارتقای فرهنگ قرآنی در جامعه، موجب وحدت همه اقشار مختلف جامعه و زمینه‌ساز تشکیل تمدن نوین اسلامی خواهد شد.


وی افزود: با وجود کارهای بسیاری که در زمینه قرآن کریم شده است اما هنوز فاصله زیادی در حوزه تولید علم قرآنی، اخلاق قرآنی، فرهنگی قرآنی، سبک زندگی قرآنی و تمدن قرآنی داریم، امیدواریم در پرتو انقلاب اسلامی و دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی بتوانیم در این حوزه‌ها گام‌های اساسی برداریم‌.




بیشتر بخوانید:


تمسک به قرآن و عترت راه نجات جامعه از آتش‌افروزی دشمنان است




معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشجویان از سراسر کشور حضور چشمگیری در مسابقات قرآن و عترت در رشته‌های معارفی، هنری، ادبی و پژوهشی و شفاهی داشته‌اند، گفت: دانشجویان الگوی جامعه بوده و می‌توانند نقش پررنگی در ترویج علم داشته باشند.


کلانتری گفت: کانون‌های قرآن و عترت با جدیت در دانشگاه‌های کشور مشغول فعالیت هستند و دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۴۰۰ کانون قرآن و عترت فعالیت می‌کنند.


وی خاطرنشان کرد: یکی از پاک‌ترین عرصه‌های کار فرهنگی، کارهای قرآنی است. موثرترین و کم هزینه‌ترین امر فرهنگی، اموری است که معطوف به قرآن و عترت است. اگر انسانی توفیق مانوس شدن با قرآن را داشته باشد ده‌ها پله ترقی را طی کرده و از مشکلات، خطرات و انحرافات فکری و اخلاقی دور می‌شود.
انتهای پیام/۴۱۱۸/4084/


انتهای پیام/

برچسب ها: قرآن و عترت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته