دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1398 - 10:18
جشنواره ملی قرآن 21/ آیت‌الله مکارم شیرازی:

جوانان در سایه قرآن می‌توانند افرادی دانشمند و مؤمن باشند

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به مناسبت سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور با ارسال پیامی، تأکید کردند: جوانان و نوجوانان عزیز در سایه قرآن می‌توانند در آینده افرادی دانشمند، پیشگام، پاک، مؤمن و پرتلاش باشند و به کشور خود کمک کنند.
کد خبر : 448537
payamommoomi02.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حضرت آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، به مناسبت سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور با ارسال پیامی، تأکید کردند: من مطمئن هستم که شما عزیزان با آشنایی با قرآن و تعلیمات حیات‌بخش اسلام، راه سعادت و خوشبختی را می‌پیمایید مخصوصاً جوانان و نوجوانان عزیز که در سایه قرآن می‌توانند در آینده افرادی دانشمند، پیشگام، پاک، مؤمن و پرتلاش باشند و به کشور خود کمک کنند.




بیشتر بخوانید:


اختتامیه سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور آغاز شد




متن کامل پیام این مرجع عالی‌قدر تشیع که توسط حجت‌الاسلام حمید مقامی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس قرائت شد، بدین شرح است:


بسم‌الله الرحمن الرحیم


قبل از هر چیز تشکیل این جشنواره قرآنی را به همه شما عزیزان، مخصوصاً به دست‌اندرکاران، مسئولان محترم دانشگاه آزاد اسلامی و همه عزیزانی که در این مجلس باشکوه و نورانی شرکت کرده‌اند صمیمانه تبریک می‌گویم.


قرآن، کلام نورانی خدا و دستورالعمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است. در شرایطی که مسلمین در برابر هجوم بی‌رحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند.


این همان حبل‌الله و رشته محکم الهی است که تمام دل‌ها را به هم مربوط می‌کند و در آیه شریفه 103 سوره آل‌عمران به آن دعوت  نموده و می‌فرماید: «وَاعتَصمَوا بحبل الله جَمیعَاً وَ لا تَفَرَّقوُا» اعتصام به حبل‌الله همان تمسک عمومی به تعلیمات این کتاب بزرگ است. این همان نور و هدایتی است که در آیات 15 و 16 سوره مائده به آن اشاره فرموده و می‌گوید: «قَد جاءَکُم مِنَ اللهِ نوُرٌ وَ کتابٌ مُبینٌ یَهدی بِه اللهُ مَن اتَّبَعَ رِضوانهُ سُبُلَ السَّلامِ وَ یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلَماتِ إِلَی النُّورِ»


آری! همه در پرتو هدایت آن از ظلمات پراکندگی، اختلاف، نزاع و کشمکش رهایی می‌یابند و به سرچشمه نور که همان برادری و اخوت اسلامی است باز می‌گردند و از هدایت‌های آن، به‌سوی علم، دانش، پیشرفت و تعالی بهره می‌گیرند.


آشنایی جوانان و نوجوانان به این کتاب بزرگ آن‌ها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش او برای تخریب مبانی اعتقادی و اخلاقی آنان حفظ می‌کند. این‌جانب به همه عزیزانی که در این مسابقات قرآنی شرکت کرده‌اند، تبریک می‌گویم.


من مطمئن هستم که شما عزیزان با آشنایی با قرآن و تعلیمات حیات‌بخش اسلام، راه سعادت و خوشبختی را می‌پیمایید؛ مخصوصاً جوانان و نوجوانان عزیز که در سایه قرآن می‌توانند در آینده افرادی دانشمند، پیشگام، پاک، مؤمن و پرتلاش باشند و به کشور خود کمک کنند.


آری آینده کشور به دست باکفایت شما ساخته می‌شود، به شرط اینکه همواره در سایه هدایت‌های قرآن گام بردارید. همه روز آیاتی از قرآن را بعد از نماز صبح بخوانید و درباره معنی آن بیندیشید و محتوای آن را در زندگی خود پیاده کنید تا لذت خوب زیستن، آرامش روح، آسودگی خاطر و پیشرفت و ترقی را بچشید.


من از خدای بزرگ برای همه شما عزیزان، خانواده محترمتان، پدران و مادران و اساتید عزیز شما موفقیت، سربلندی، عزت و سلامت روح و جسم می‌خواهم و امیدوارم همواره در سایه قرآن از همه خطرات جسمی و روحی در امان باشید.


والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته


ناصر مکارم شیرازی


سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در تاریخ ۱۲ تا ۱۶ آذرماه ۱۳۹۸ در شیراز برگزار شد و از میان ۱۲۰۰ نفر، ۱۳۵ نفر به‌عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.


انتهای پیام/۴۱۱۸/4084/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: قرآن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته