برندهای پرفروش بازار موبایل کدامند؟
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، این روزها شرکتهای تولیدکننده تلفنهمراه رقابت بسیار تنگاتنگی دارند و هر شرکت سعی دارد با ارائه اسمارتفونهای متنوع و مجهز به فناوریهای روز، سهم بزرگی از فروش بازار این حوزه را در اختیار بگیرد. اما در میان شرکتهایی مانند سامسونگ و اپل گوی رقابت را از دیگر شرکتها ربوده و در دنیای موبایل و فناوری حرف اول را میزنند.
در ادامه به معرفی پرفروشترین برندهای حال حاضر بازار موبایل ایران میپردازیم.
1.سامسونگ
شرکت سامسونگ در حال حاضر پرفروشترین برند بازار موبایل در ایران محسوب میشود. این شرکت کرهای با ارائه سری جدید Galaxy A در سال 2019، که تنوع قیمت و مشخصات زیادی دارند، توانست نهتنها سهم بزرگی از بازار کشور ما، بلکه آسیا، اروپا و آمریکا را نیز کسب کند. سری A گوشیهای سامسونگ یعنی A90 - A80 - A70 - A60 - A50 - A40 - A30 - A20 - A10 با توجه ویژگیهایی چون قیمت، مشخصات سختافزاری خوب، باتری با دوام بالا، دوربین با کیفیت، سیستمعامل بروز، صفحه نمایش باکیفیت SuperAMOLED و دیگر عوامل توانست مشتریهای بسیاری را جذب خود کند و درمیان اسمارتفونهای بازار محبوبیت خاصی پیدا کند.
سامسونگ همچنین در ارائه گوشیهای پرچمدار نیز قدرتمند عمل کرده و با رونمایی از نسل دهم سری S و Note یعنی خانواده گلکسی اس 10 و خانواده نوت 10 ، در میان پرچمداران دیگر رقبا ویژگیها و مشخصات بینظیری را ارائه کرده است.
2.اپل
شرکت اپل با توجه به داشتن سیستمعامل اختصاصی، قطعات مرغوب، کیفیت ساخت بالا، و سرعت عملکرد خوب، جزو پرفروشترین گوشیهای هوشمند نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان به شمار میآید. این شرکت سیاست خاصی را در ارائه گوشیهای خود دارد و اینگونه نیست مانند دیگر برندها چندین گوشی پرچمدار و میانرده را معرفی کند، به همین دلیل اکنون حتی میتوان پرچمداران ۴ یا ۵ سال پیش این شرکت را در بازار پیدا کرد. همچنین پشتیبانی نرمافزاری این شرکت از گوشیهای خود نیز بینظیر است و بروزرسانی سیستمعامل این شرکت برای اکثر گوشیها منتشر میشود. در حال حاضر از محبوبترین مدلها میتوان به آیفون x و آیفون 11 اشاره کرد.
3.شیائومی
حضور برند شیائومی در رده سوم پرفروشترینهای بازار ایران دور از انتظار نبود. این شرکت توانست با ارائه گوشیهای متنوع از لحاظ کیفیت، مشخصات سختافزاری و نرمافزاری، دوربینهای با کیفیت، امکانات بالا و مهمتر از همه قیمت مناسب، گوی رقابت را از شرکت هواوی ربوده و جایگاه خود را بین مشتریان اندرویدی در کشورمان تثبیت کند. اگرچه باید گفت موضوع تحریم نرمافزاری هواوی از سوی گوگل و آمریکا تاثیر بسزایی روی این مورد دارد.
شیائومی اگرچه به دلیل نداشتن نمایندگی رسمی، در ایران برندی ناشناخته و غیرقابل اعتماد به شمار میرفت اما با ارائه گوشیهای میانرده با امکانات و ویژگیهای خوب و دوربینهای باکیفیت خیلی زود توانست مشتریان خود را پیدا کند.
جالب است بدانید میانرده جدید این شرکت یعنی Xiaomi Mi CC9 Pro با داشتن دوربین 108مگاپیکسلی بالاتر از پرچمداران سامسونگ و اپل، در رده اول بهترین دوربینها در وبسایت dxomark قرار گرفته است.
دیگر برندها
هواوی، نوکیا، وانپلاس، الجی و دیگر برندها در ردههای بعدی فروش اسمارتفونها در ایران قرار دارند. شرکتی مانند سونی نیز که زمانی در رقابت با برندهای برتر سازندگان موبایل بود و در ایران فروش خوبی داشت با محدود کردن بازارهای خود، دیگر جایی در بازار ایران ندارد. شرکت اچتیسی نیز که زمانی در ایران فروش و خدمات خوبی داشت، افت بسیاری کرده و در تولید گوشیهای هوشمند با امکانات بالا، رقابت را به شرکتهای دیگر واگذار کرده است.
معیار انتخاب مردم چیست؟
با توجه به نوسانات دلار که در یک سال گذشته اتفاق افتاد، قیمت موبایل در ایران به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و باعث شد مردم برای مثال هزینهای که برای خرید یک گوشی پرچمدار سامسونگ میکنند را اکنون صرف خرید یک گوشی میانرده کنند. اما معمولا مردم به دنبال گوشی میانردهای هستند که امکانات بالا و قیمت مناسبی داشته باشد. با توجه به این موضوع سامسونگ که میان مردم برندی شناخته شده و مورد اعتماد است، با ارائه گوشیهای میانردهای با خصوصیات باتری با ظرفیت بالا، دوربین با کیفیت، صفحه نمایش بزرگ SuperAMOLED و به روز بودن سیستمعامل اجرایی آنها، مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته و فروش خوبی را در کشورمان داشته است.
به هر حال با وجود برندهای مختلف که گوشیهای هوشمند میانرده و پرچمدار متنوعی را راهی بازار کرده اند، انتخاب را برای مشتری سخت کرده است.
انتهای پیام/4112/
انتهای پیام/