دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1398 - 08:00
هفته ترویج علم 55/ مدیر مرکز تحقیقات انرژی توبیتاک ترکیه در گفتگو با آنا؛

تبدیل پژوهش‌های بنیادین به فناوری‌های پیشرو از اولویت بالاتری برخوردار است

مدیر مرکز تحقیقات انرژی توبیتاک ترکیه گفت: تبدیل پژوهش‌های بنیادین و دانشگاهی به فناوری‌های پیشرو برای کشورها از اولویت بالاتری برخوردار است.
کد خبر : 445086
_ALI646200.jpg

عبدالقادر بالیکچی در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به پیشرفت‌های تحقیقاتی دانشمندان جهان اسلام در زمینه‌های هایتک گفت: مطالعات موثری درخصوص انرژی‌های تجدیدپذیر، فناوری‌های نگهداشت انرژی و پیل سوختی و ماشین‌های مولد الکتریکی صورت گرفته است.


وی افزود: در حوزه‌های تولید، نگهداشت و توزیع انرژی تاکنون محصولات فناورانه بسیاری به‌صورت پورتوتایپ تولید شده که بعضی از این محصولات در تمام دنیا کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر است.




بیشتر بخوانید:


شروین سیار: تولید علم توسط اساتید و دانشجویان کتابخانه‌ای است/ سارا عاقلی: تشکل‌ها حلقه واسط نیاز جامعه با نهادهای تصمیم‌ساز هستند




مدیر مرکز تحقیقات انرژی توبیتاک ترکیه اظهار کرد: این مرکز بیش از پرداخت به مطالعات بنیادین، در حوزه فعالیت‌های کاربردی و ساخت محصولات دانش‌بنیان متمرکز شده است چراکه امروز تبدیل پژوهش‌ها به فناوری‌های پیشرو از اولویت بالاتری برخوردار است.


بالیکچی با بیان اینکه دانشگاه‌های منطقه ظرفیت بالایی در تولید و بازارسازی محصولات انرژی دارند، بیان کرد: فناوری‌های احصا شده دانشمندان جهان اسلام می‌تواند در قالب انتقال تکنولوژی و انتقال تجربه در سایر کشورهای منطقه نیز اجرا و عملیاتی شود.


وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های ایران دارای ظرفیت‌های انسانی و زیرساختی بسیار ارزنده و قابل‌توجهی هستند که تعاملات سازنده‌ای از ماه‌های اخیر در راستای افزایش تبادلات علمی و فناوری شروع شده و تقویت می‌شود.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

برچسب ها: ترویج علم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته