دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1398 - 12:07
هفته ترویج علم 49/ رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه قاضی آنکارا در گفتگو با آنا؛

اولویت تولید و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان در کشورهای اسلامی است

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه قاضی آنکارا گفت: اولویت اول تجاری‌سازی محصولات بهداشتی و آرایشی دانش‌بنیان در کشورهای مسلمان است.
کد خبر : 445001
_ALI506700.jpg

ایلکای اردوغان اورهان در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به لزوم تبدیل یافته‌های پژوهشی به محصولات فناوری گفت: تحقیقات مطلوب و استانداردی در زمینه فارماکولوژی، داروهای طبیعی و فیتوتراپی بین دانشمندان جهان اسلام صورت گرفته است که باید برای تبدیل آنها به برند تجاری اقدامات عملیاتی نیز انجام شود.




بیشتر بخوانید:


مشکلات مالی مانع فعالیت دانشجویان در انجمن‌های علمی شده است/ لزوم جهت‌دهی به مقاله‌ها برای کاربردی شدن




وی افزود: اکنون یافته‌های جدیدی در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی بر پایه مواد طبیعی و گیاهی به‌دست آمده است. اولویت اول تجاری‌سازی محصولات در منطقه خاورمیانه و در کشورهای مسلمان است.


رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه قاضی آنکارا اظهار کرد: تحقیقات نشان می‌دهد بانوان منطقه خاورمیانه و کشورهای اسلامی سالانه به میزان قابل‌توجهی از سفیدکننده‌های پوستی استفاده می‌کنند و همه این محصولات از کشورهای اروپایی وارد می‌شود.


اردوغان اورهان بیان کرد: برای حفظ امنیت بهداشتی و سلامتی پوست بانوان، نمونه‌های محصولی با کارایی سفیدکنندگی به مرحله پیش‌تولید رسیده است که در حال تجاری‌سازی است.


وی خاطرنشان کرد: تاکنون همکاری و مشارکتی با استادان و صاحب‌نظران داروسازی ایران صورت نگرفته است ولی از پیشتازی دانشگاه‌های ایران در این زمینه‌ها باخبریم و خواستار شروع همکاری فی‌مابین در تجاری‌سازی محصولات هستیم.


انتهای پیام/4116/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: ترویج علم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته