دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1398 - 11:28
هفته ترویج علم11/ رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی:

۱۶۴۹ اثر برای دور سوم جایزه مصطفی دریافت شد

رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی گفت: ۲۹۰ نهاد آموزشی و تحقیقاتی و ۵۱۲ دانشمند برای دور سوم جایزه مصطفی معرفی شدند که درمجموع ۱۶۴۹ اثر دریافت شد. ۵۰۰ داور از ۲۰۰ دانشگاه و پژوهشگاه از ۳۵ کشور جهان این آثار را بررسی کردند.
کد خبر : 444411
photo_2019-11-11_15-52-15.jpg

به گزارش خبرنگار علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حسن ظهور در سومین آیین اعطای جایزه مصطفی (ص) که پیش از ظهر امروز در تالار وحدت برگزار شد، گفت: بخش دانشمندان مقیم جهان اسلامی به چهار حوزه زیست پزشکی، نانو، ای سی تی و عمومی به سومین آیین مصطفی اضافه‌ شده است.




بیشتر بخوانید:


تحریم‌ها باعث تسریع در بومی سازی علوم و فنون شده است




وی افزود: ۲۹۰ نهاد آموزشی و تحقیقاتی و ۵۱۲ دانشمند برای دور سوم جایزه مصطفی معرفی شدند که درمجموع ۱۶۴۹ اثر دریافت شد. ۵۰۰ داور از ۲۰۰ دانشگاه و پژوهشگاه از ۳۵ کشور جهان این آثار را بررسی کردند. ۲۳ جلسه برای داوری آثار تشکیل شد. ۱۹۰ اثر در حوزه‌ ای سی تی، ۶۶۴ اثر در حوزه بایو، ۱۷۲ اثر در حوزه نانو و ۶۱۴ اثر در حوزه عمومی دریافت و بررسی شدند.


رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی مطرح کرد: اوگور شاهین از ترکیه با اثر طراحی و ارزیابی بالینی واکسن‌های درمانی ضد سرطان علی خادم‌حسینی، استاد مهندسی شیمی، مهندسی زیستی و رادیولوژی در دانشگاه کالیفرنیا با اثر هیدرو ژل‌های نانو و بایو ساختار برای کاربردهای زیستی و پزشکی از برگزیدگان جایزه مصطفی (ص) 2019 در زمینهٔ علم و فناوری زیستی و پزشکی هستند.


انتهای پیام /۴۰۲۱/


انتهای پیام/

برچسب ها: جایزه مصطفی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته