دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1398 - 10:41
هفته ترویج علم9/ رئیس شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی مطرح کرد؛

ماموریت بنیاد مصطفی در افزایش توانمندی حوزه‌های نوآوری و فناوری

رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی گفت: ماموریت بنیاد مصطفی افزایش توانمندی حوزه‌های نوآوری و فناوری است.
کد خبر : 444388

به گزارش خبرنگار علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مهدی صفاری‌نیا در سومین آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) که پیش از ظهر امروز با حضور بیش از ۱۰۰ دانشمند بین‌المللی در تالار وحدت برگزار شد، گفت: به درستی که خداوند تاروت را برگزید که به او علم و توانمندی بیاموزد تا علم باعث توانمندی‌اش شود. پیامبر اسلام همواره تاکید بر علم‌آموزی داشت و علم را ابزار قدرت و عزت جهان اسلام می‌دانست.




بیشتر بخوانید:


پیشرفت کشور در گرو ترویج علم/ انجمن‌ علمی، مهارت تبدیل ایده به عمل را در دانشجو تقویت می‌کند




وی افزود: قدرت و عزت جهان اسلام به واسطه علم و دانش میسر است. برای نشانه رفتن این قله‌ها نیازمند زیرساخت‌هایی است که جایزه‌های علمی می‌تواند نقش مهمی در این موضوع داشته باشد. جایزه مصطفی سعی دارد کانونی برای توجه جهانیان به دانشمندان جهان اسلام ایجاد کند. بدین ترتیب می‌توان دانشمندان مسلمان را در دنیا مطرح کرد.


رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی بیان کرد: بنیاد مصطفی محوری برای تشکیل همکاری علمی میان دانشمندان کشورهای جهان اسلام است. ماموریت این بنیاد هم‌افزایی و افزایش توانمندسازی در حوزه نوآوری و فناوری است. همچنین این بنیاد زمینه اعتبار‌بخشی به دانشمندان جهان اسلامی را فراهم می‌کند.


صفاری‌نیا افزود: استپ و ایسا نمونه‌هایی برای آشنایی و معرفی دانشمندان جهان اسلام و ایجاد زمینه همکاری میان آنها است. برای ظرفیت‌سازی میان دانش‌آموزان کشورهای اسلامی نیز جایزه نور و جایزه کنز برگزار می‌شود تا آینده‌سازی دانشمندان جوان جهان اسلام فراهم شود. بنیاد مصطفی برای گفتمان‌سازی نیز موزه هنر مصطفی و باشگاه سفیران مصطفی را راه‌اندازی کرده است تا همکاری مردم را با آحاد جامعه مصطفی فراهم کند.


وی افزود: بنیاد مصطفی جوایز خود را از طریق وقف تامین می‌کند. این هفته به عنوان هفته جایزه مصطفی نامیده شده است. ششمین نشست استپ با حضور دانشمندان و برجستگان از ۲۷ کشور جهان در ۱۴ دانشگاه کشور برگزار می‌شود. رویداد ایسا نیز با هدف تجاری‌سازی محصولات کشورهای اسلامی و با حضور ۴۰ شرکت دانش بنیان از ۱۲ کشور جهان برگزار می‌شود.


انتهای پیام/۴۰۲۱


انتهای پیام/

برچسب ها: استپ ایسا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته