دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1398 - 11:20
هفته ترویج علم10/ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

جایزه مصطفی یکی از نمادهای شایستگی علمی در جهان به شمار می‌رود

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: جایزه مصطفی یکی از نمادهای شایستگی علمی در جهان به شمار می‌رود و ضمن تقدیر از دانشمندان از ترویج ارزش‌های اسلامی حمایت می‌کند.
کد خبر : 444408
photo_2019-11-11_15-56-03.jpg

به گزارش خبرنگار علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سورنا ستاری در سومین آیین اعطای جایزه مصطفی (ص) که پیش از ظهر امروز در تالار وحدت برگزار شد، گفت: اکنون زمان آن فرارسیده که دوران طلایی جهان اسلام را به یادآوریم که دانشمندان و محققان مسلمان روح صلح و برابری را از طریق علم به رخ می‌کشیدند. دانشمندان جهان اسلام آنچه کاشته بودند و آنچه برداشت می‌کردند را به‌صورت مساوی میان همه انسان‌ها تقسیم می‌کردند.




بیشتر بخوانید:


ماموریت بنیاد مصطفی در افزایش توانمندی حوزه‌های نوآوری و فناوری




وی افزود: دانشمندان اسلامی همچون سفیران مهربانی و دانایی هستند که به پیشرفت علم و دانش کمک شایانی کرده‌اند. امروز باید همان اساس و روش گذشته را پیش گرفت تا بتوان به دوران طلایی جهان اسلام رسید.


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: بازگشت به دوران طلایی اسلام تنها با تغییر در نظام کشورهای اسلامی ممکن است. توجه ویژه به نیروی انسانی منجر به اثرگذاری در پیشرفت علم و فناوری می‌شود. تغییر در فرهنگ، نظام کسب‌وکار و فناوری و دانش باعث می‌شود که ارزش نیروی انسانی بیشتر دیده شود و اثرگذاری بیشتری در علم و فناوری را شاهد باشیم باید محیطی امن برای نیروی انسانی فراهم کرد تا بستر پیشرفت فراهم شود.


ستاری بیان کرد: حرکت پیشرفت در غرب کند شده، نیرو انسانی پیر شده‌اند و انگیزه‌ای ندارند اما در جهان اسلام دانشمندان باوجود تمام مشکلاتی که دارند در حال تأثیرگذاری برجهان هستند. ارتقا و خیزش دوباره به دوران طلایی جهان اسلام با استفاده از نیروی انسانی جوان امکان‌پذیر است.


وی افزود: امت اسلامی می‌تواند با نیروی انسانی جوان و باانگیزه راه شکوفایی و پیشرفت در علم و فناوری را پیش بگیرد. جایزه مصطفی مانند هم‌نامان پیام صلح و دوستی را به همراه دارد. جهان اسلام لیاقت مندانه می‌تواند بر صدر جهان دانش جلوس کند. ایران در حوزه‌های سلول‌های بنیادی، زیست پزشکی، هوش مصنوعی و نانو پیشرفت عظیمی داشته است. جایزه مصطفی پاسداشتی از دانشمندانی است که با تلاش زیاد به پیشرفت علمی جهان اسلام کمک کرده‌اند.


ستاری مطرح کرد: جایزه مصطفی یکی از نمادهای شایستگی علمی در جهان به شمار می‌رود و ضمن تقدیر از دانشمندان از ترویج ارزش‌های اسلامی حمایت می‌کند. جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان امروز یکی از تولیدکنندگان بزرگ علم در جهان به شمار می‌روند. این امر با تکیه‌بر نیروی انسانی و شرکت‌های دانش‌بنیان محقق شده است. ایران پتانسیل زیادی در توسعه علم و فناوری دارد و موفقیت‌های زیادی در عرصه علوم نوین مانند نانو، بایو و هوش مصنوعی با کشورهای اسلامی برابری می‌کند و حتی در مواردی از غرب پیشی گرفته است. این موفقیت نه با تکیه‌بر نفت بلکه با استفاده از پتانسیل نیروی انسانی تحقق‌یافته است.


انتهای پیام/ ۴۰۲۱/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته