دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1398 - 16:52
ستاری در آیین افتتاح مرکز رشد و نوآوری دانشگاه آزاد:

مردم و فرهنگ جامعه باید به جوانان و فکر خلاقانه اعتماد کنند/ درک بهتر دانشجویان دانشگاه آزاد از کسب‌وکار

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: مردم و فرهنگ جامعه باید به جوانان و فکر خلاقانه اعتماد کنند زیرا که تنها تضمین آینده کشور اعتماد به تفکرات خلاقانه جوانان است. شرکت‌های دانش‌بنیان درحال مبارزه با ساختارهای نفتی به‌سر می‌برد.
کد خبر : 444152

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سورنا ستاری در آیین افتتاح مرکز رشد و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات که عصر امروز در تالار همایش‌های استاد حبیبی این دانشگاه برگزار شد، گفت: زمانی داشتن شرکت و شروع کسب‌وکار از سوی استادان پذیرفته نمی‌شد و به دیده عیب تلقی می‌کردند ولی تحولات امروز بوم دانشگاه بسیار خوشحال کننده است. در گذشته غرب به جز فروش نفت از خاورميانه انتظار دیگری نداشت ولی اکنون با وجود ادبیات دانش‌بنیان و ایجاد اکوسیستم‌های جدید، آن دیدگاه‌های منسوخ از بین رفته است.


وی افزود: مردم و فرهنگ جامعه باید به جوانان و فکر خلاقانه اعتماد کنند زیرا که تنها تضمین آینده کشور اعتماد به تفکرات خلاقانه جوانان است. شرکت‌های دانش‌بنیان درحال مبارزه با ساختارهای نفتی به‌سر می‌برد. دانشگاه آزاد اسلامی یکی از محورهای مهم برای مبارزه با ساختارهای نفتی است که باید در این راه پر پیچ و خم در کنار نظام آموزش عالی کشور باشد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بهتر از همه دانشجویان کشور کسب‌وکار را درک کرده‌اند زیرا که خودشان شهریه پرداز هستند. ساختار سازی نوین و حرکت جدید دانشگاه آزاد اتفاق عظیمی است که باید از دکتر طهرانچی تقدیر به‌عمل آورد.
ستاری عنوان کرد: فروش تکنولوژی موجب ثروت آفرینی و ریشه‌کنی بیکاری خواهد شد و اتفاقات اخیر دانش‌بنیانی کشور به‌همت ایده‌پردازان شکل گرفت. دانشگاه آزاد اسلامی خود به تنهایی یک شبکه بزرگ است که می‌تواند در تولید محصولاتش خودکفا باشد. هیچ سرمایه‌ای در بشر اولاتر از نوآوری و خلاقیت نیست، نوآوری انتهایی ندارد و یک سرمایه بیکران است.
وی خاطرنشان کرد: سراهای نوآوری در تمامی استان‌ها پیگیری و با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی خواهد شد. توسعه کالبدی سراهای نوآوری و فرهنگ‌سازی ازجمله مأموریت‌های مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه آزاد در استان‌ها است.
انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته