دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1398 - 10:50
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد:

مؤثرترین برنامه‌ فرهنگی در دانشگاه، ترویج قرآن و کمک به تحقق آن است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مؤثرترین و پاک‌ترین برنامه‌های فرهنگی، تفسیر قرآن و کمک به تحقق آن در دانشگاه است.
کد خبر : 443553

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری صبح امروز در مراسم اختتامیه بیست‌وچهارمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت که در سالن استاد حبیبی واحد علوم و تحقیقات در حال برگزاری است، گفت: مؤثرترین و پاک‌ترین برنامه‌های فرهنگی همین تفسیر قرآن، ترویج قرآن، تشریح قرآن و کمک به تحقق قرآن در دانشگاه است.


وی افزود: پیامبر اکرم(ص) نیز با آموزش و مأنوس کردن مردم با قرآن کریم آن تحول و انقلاب عظیم را رقم زدند و اسلام را به عنوان کامل‌ترین دین الهی معرفی کردند. دانشگاهیان نیز باید همواره با برخورداری از هدایت‌ها و نور قرآن امور را پیش ببرند و تاریکی‌ها را بزدایند.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه قرآن نوربخش روح انسان است، اظهار کرد: قرآن در صحنه جاهلیت آن روزهای اعراب انقلاب عظیمی برپا کرد. عصاره قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی در این جمع حضور دارند؛ نخبگان قرآنی باید مدارج عالی را طی کنند زیرا که قرآن متواتر است و باطن و ظاهر عمیقی دارد که باید بر روی این اعماق تحقیق و تفکر صورت بگیرد.


حجت‌الاسلام کلانتری با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب بیان کرد: ایشان بارها در سخنرانی‌ها به تعمیق و انس بيشتر قرآن در جامعه توصیه و تأکید کرده‌اند. قرآن به مانند سفره‌ای گشوده شده تا همه جهانیان از آن بهره ببرند. جامعه اسلامی ایرانی امروز کشورمان آن‌طور که انتظار می‌رود با فرهنگ قرآنی مأنوس نشده و دوگانگی‌های بسیاری در این حوزه دیده می‌شود که به هیچ‌وجه زیبنده جامعه اسلامی نیست.


وی ادامه داد: بعضی از تضادهای موجود در جامعه، وجهه قرآن را تخریب کرده است و بعضا افرادی دیده می‌شود که حتی با تلاوت قرآن نیز موجب تخریب کتاب آسمانی می‌شوند و نفرین قرآن بر آن‌ها نازل می‌شود.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: حساب و کتاب‌ها و ترازوهای مختلفی برای تعیین تکلیف قیامت انسان‌ها وجود دارد و ملتی که معتقد به قرآن هستند نباید موجبات تضاد در گفتار و رفتار را فراهم کنند. این تضادها و دوگانگی‌ها بعدها به فرهنگ یک ملت تبدیل می‌شود و بعضاً متاسفانه تبلیغ هم می‌شوند. تضادها و دوگانگی‌ها موجب شکاف جامعه اسلامی شده است.


حجت‌الاسلام کلانتری عنوان کرد: نشان دادن چهره واقعی قرآن در رفتار، گفتار و اعمال اصلی‌ترین وظایف نخبگان قرآنی است.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته