دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1398 - 11:47
با حضور سورنا ستاری؛

افتتاح برج فناوری هرمز با هدف توسعه کسب‌وکارهای فناور و استارت‌آپ‌های بومی

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و استاندار هرمزگان، برج فناوری هرمز با هدف توسعه کسب‌وکارهای فناور و استارت‌آپ‌های بومی استان افتتاح خواهد شد.
کد خبر : 443027
thum-983a25f564a045241bf-79a9ddf3-e476-4b1d-a62e-9e28692c1ec4_138169.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری صبح امروز با هدف افتتاح برج فناوری هرمز، بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت در نشست رونق تولید و اقتصاد دانش‌بنیان وارد استان هرمزگان شد.


کار پروژه برج فناوری هرمز از سال 1396 با هدف ایجاد فضای فیزیکی استقرار فناوران، نوآوران و شرکت‌های دانش‌بنیان استان و ایجاد زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی در استان با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری آغاز شد. این برج دارای 9 طبقه شامل یک طبقه فضای کارگاهی و آزمایشگاهی، یک فضای اشتراکی متعلق به استارت‌آپ‌ها و دیگر طبقه‌ها متعلق به شرکت‌های مرکز رشد، رشد یافته و دفاتر تحقیق و توسعه صنایع فعال در استان هرمزگان است.


معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در این سفر از 9 شرکت دانش‌بنیان هرمزگانی بازدید خواهد کرد. ستاری ضمن رونمایی از محصولات دانش‌بنیان شرکت‌های مستقر در دانشگاه هرمزگان، با حضور در محل کارگاه‌ها با فعالان فناور و شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلفی همچون حوزه سلامت پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و بیوتکنولوژی به گفتگو خواهد نشست.


در حال حاضر تعداد 52 شرکت در پارک علم و فناوری هرمزگان مستقر هستند. از این تعداد 20 شرکت رشد یافته و از آمادگی ورود به بازار تجاری برخوردارند که تا پایان سال 97 درآمدی بالغ‌ بر 16 میلیارد تومان داشتند و 6 هزار و 500 دلار سهم صادرات این کسب‌وکارها بوده است.


ستاری در ادامه سفر استانی یک‌روزه خود از دستاوردهای فناورانه مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان بازدید خواهد کرد که در این دیدار فعالان فناور شرکت دانش‌بنیان زایش سبز طبیعت نیز آخرین دستاورد‌های خود را به معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری معرفی می‌کنند.


انتهای پیام/4108/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: سورنا ستاری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته