دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1398 - 17:42
برگ زرینی در تاریخ مجلس ثبت شد؛

طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی و دانشگاه‌ها

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب اولویت و کلیات طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی و دانشگاه‌ها برگ زرینی در تاریخ مجلس است که به یادگار ماند.
کد خبر : 442628
IMG15381704.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدمهدی زاهدی با اشاره به رأی قاطع مجلس به طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی و دانشگاه‌ها در صحن، تصریح کرد: نمایندگان مردم در خانه ملت همزمان با روز 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و آمریکا و روز دانش آموز، نشان دادند که نمایندگان نیز همگام با مردم در مقابل استکبار ایستاده و ملت‌های ستمدیده منطقه و جهان را همراهی می‌کنند.


وی افزود: تصویب اولویت و کلیات طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی و دانشگاه‌ها برگ زرینی در تاریخ مجلس است که به یادگار ماند.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این رأی نمایندگان مجلس حاکی از اتحاد، همبستگی و همچنین ایستادگی ملت و نمایندگان ملت با هر سلیقه‌ای در برابر استکبار جهانی دارد، گفت: آمریکا در طول تاریخ حیات جمهوری اسلامی ایران انواع ظلم و ستم‌ها را بر علیه ایران با تمام توان خود به کار گرفته است که در هیچ یک از این موارد با مقاومت ملت ایران موفق نبوده است.


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: نمایندگان پیشنهاداتی درباره تکمیل شدن این طرح داشتند که به منظور بررسی و جمع بندی این پیشنهادات  کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، نشستی برگزار خواهد کرد و پس از آن این طرح برای شورای نگهبان ارسال می‌شود.


متن طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی و دانشگاه‌ها که امروز به تصویب مجلس رسید، به شرح ذیل است:


 ماده‌واحده- وزارتخانه‌های «آموزش و پرورش»، «علوم، تحقیقات و فناوری» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» مکلفند سرفصل جنایات استکبار به‌ویژه دولت آمریکا را در برنامه‌ها و کتب درسی مدارس و دانشگاه‌های کشور بگنجانند.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

برچسب ها: محمدمهدی زاهدی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته